امام جمعه بخش مرکزی یزد:

غرب گرایان درصدد خالی کردن دل مردم/معتقد به تعامل در چارچوب هستیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور به روسیه، عده‌ای در صدد زیر سئوال بردن اصل «نه شرقی نه غربی» هستند در صورتی که تعامل در چارچوب و سازنده لازم است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: یکی از زیبایی‌های زندگی اسلامی، تشکیل خانواده با معیارهای اهل بیت (ع) است که اگر به این زیبایی و ارزش‌ها دقت کنیم، هم ازدواج ها شکل می گیرد و هم به فرزندآوری جهت داده می شود و هم زندگی ها سر و سامان داده می شود اما متاسفانه در فرهنگ دینی ما کمتر به زیبایی‌های زندگی توجه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیازمند توجه جدی است، افزودامروز فضای مجازی همچنان قتلگاه جوانان ما است البته ابعاد مثبت فضای مجازی را نمی توان زیر سئوال برد و کسی نباید با اصل این تکنیک و فن بسیار ارزشمند که موجب ترویج فرهنگ و اقتصاد نوین باشد، مبارزه کند اما باید کنترل و مدیریت صحیح در این زمینه صورت گیرد.

مدرسی ادامه داد: همچنان که باید عرصه های زندگی حقیقی و بیرونی ما کنترل شود و خودمان و دیگران باید نسبت به زندگی قانون داشته باشیم، در عرصه فضای مجازی هم که امروز بخش زیادی از زندگی افراد جامعه با تشکیل داده، باید کنترل وجود داشته باشد.

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

وی با بیان اینکه متاسفانه مجلس هنوز در زمینه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به نتیجه ای نرسیده است، افزود: این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده و این مرکز هنوز جوابی روشن نداده و از سوی دیگر ۱۸۰ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مسائل بین المللی و وقایع کشور یمن عنوان کرد: نگاه ما این است که باید اجازه بدهند خود یمن تصمیم بگیرد نه اینکه با گسیل کردن نیروی نظامی دخالت کنند و اینگونه مردم را مورد تهاجم قرار دهند.

سفرهای رئیس جمهور در پرتو رعایت اصل «نه شرقی نه غربی» انجام می‌شود

مدرسی در مورد سفر رئیس جمهور به روسیه نیز بیان کرد: طبیعی است این سفرها در پرتو رعایت اصل «نه شرقی نه غربی» انجام می شود و اصل نه شرقی نه غربی به این معنا نیست که قطع رابطه با آنها شود بلکه اسلام اجازه ارتباط با همه اقوام و ملت های قابل قبول را صادر می کند.

وی عنون کرد: غرب گرایان پر مدعا در صدد خالی کردن دل مردم از این رفت و آمدها هستند و مرتب در رسانه ها و فضای مجازی اعلام می کنند که جریان اصل نه شرقی نه غربی به هم ریخته در حالی که خودشان وقتی در وین باید مذاکره می کنند، آن را خالی از اشکال می دانند و معتقدند که باید با غرب سر و کار داشته باشیم.

مدرسی تصریح کرد: ما معتقدیم در کنار اصل «نه شرقی نه غربی»، باید تعامل سازنده و درچارچوب مشخص را رعایت کرد.

غرب گرایان داخلی حاضر به بیان مشکلات اقتصادی تحمیل شده از دولت دوازدهم به مردم نیستند

وی تاکید کرد: البته غرب گرایان به دنبال بالا بردن سطح توقع مردم هستند تا بگویند حال که رفتید و توافق کردید، باید چنین و چنان شود اما حاضر نیستند به مردم بگویند که در دولت دوازدهم چقدر مشکلات اقتصادی را عارض بر جامعه کردند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت حرمت و حریم مردم در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: وظیفه ادارات تکریم مردم است و باید با مردم تعامل و همفکری کنند و سخت‌گیری ها بی مورد انجام ندهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..