امام جمعه موقت یزد تاکید کرد؛

مذاکره با دشمنان همراه با سوء‌ظن باشد/ الگوبرداری از فاطمه زهرا(س) در ازدواج و فرزندآوری

امام جمعه موقت یزد با اشاره به خدعه‌ها و خسارتهای متعدد استعمار انگلیس به کشورمان، تاکید کرد: باید در مذاکرات با سوء ظن به دشمنان رفتار شود.

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مورخ اول بهمن ماه ۱۴۰۰ ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی الهی و تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از آن حضرت به عنوان ریحانه و غایت آفرینش، سیده نساء عالمیان از اولین تا آخرین، مصداق آیات تطهیر و مباهله و سوره هل اتی، یاد کرد.

وی در باره مقام و جایگاه فاطمه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند؛ وقتی حضرت خدیجه کبری(س) وفات کردند، جبرئیل نازل می‌شود و در پاسخ به سئوال فاطمه زهرا(س) که در کودکی، احوال مادرش را جویا می‌شود، به پیامبر(ص)، سلام خداوند به فاطمه صدیقه(س) را ابلاغ می‌کند و فاطمه(س) در پاسخ می‌فرماید؛ خدا، سلام است و همه سلامتها از خداست و همه سلامتها نیز به خدا بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در روایتی موثق از سوی شیعه و سنی، رسول اکرم(ص) می‌فرمایند؛ خداوند به غضب فاطمه(س)، غضب می‌کند و با خوشحالی فاطمه(س)، شاد می‌شود یا اینکه می‌فرماید؛ فاطمه پاره تن من است.

خطیب جمعه یزد در ادامه خطاب به بانوان جامعه نیز عنوان کرد: فاطمه را در عمل و در مسائل مهم الگوی عمل خود قرار دهید.

وی با بیان این که دشمن حجاب اسلامی را هدف قرار داده است، گفت: امروز دشمن که مدعی است اسلام حقوق زن را محترم نمی‌داند، اخیراً مجدداً تردد افراد با حجاب در ادارات خود را ممنوع اعلام کرده‌اند.

آیت الله مدرسی همچنین الگوبرداری از فاطمه زهرا(س) در ازدواج و فرزندآوری را بر جامعه سفارش کرد و گفت: باید در اولین فرصت ازدواج فرزندان را فراهم سازیم و نسبت به فرزندآوری اهتمام داشته باشیم و در تعلیم و تربیت فرزندان نیز از آن حضرت(س) الگوبرداری کنیم و کوتاهی نکنیم.

وی به سالروز ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز متقارن با میلاد حضرت زهرا(س) نیز اشاره و بر گرامیداشت این رویداد به طور شایسته نیز تاکید کرد.

امام جمعه موقت یزد در ادامه به خدعه‌ها و خسارتهای وارده به کشورمان از سوی استعمار انگلیس اشاره و خاطرنشان کرد: امروز سالروز قرارداد ننگین رویتر در دوران قاجاریه است که بسیاری از منابع حیاتی کشورمان را در اختیار جیره خواران استمعار قرار می‌داد ولی که خوشبختانه با هدایت روحانیت و قیام مردم، لغو و از اجرای آن جلوگیری شد.

آیت الله مدرسی در پایان اظهار کرد: به همین دلیل است که تاکید داریم هنگام مذاکره با سوء ظن به دشمنان رفتار شود چرا که سابقه و عملکرد دشمن نشان از تلاششان برای خشکاندن ریشه‌ی این انقلاب است و نباید این موارد را در مذاکرات نادیده بگیریم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..