آزمون میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف در یزد برگزار شد

آزمون پروانه داوری(میانجی‌گری) و جذب نیروی افتخاری شوراهای حل اختلاف در جهاددانشگاهی یزد برگزار شد.

«محمد زارع» مدیر برگزاری این آزمون اظهار کرد: در این آزمون که به در برخی استانها به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو و در یزد به دلیل برودت هوا با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، ۵۸۰ داوطلب شامل ۳۴۷ زن و ۲۲۳ مرد شرکت کرده‌اند.

وی گفت: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از واجدین شرایط برای دریافت پروانه داوری(میانجی گری) و نیروی افتخاری شوراهای حل اختلاف، از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی دعوت به همکاری کرده است.

زارع با بیان این که شرط پذیرش در آزمون کتبی کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون است، بیان کرد: حداکثر دو برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

وی در مورد شرایط داوطلبان شرکت کننده در این آزمون نیز عنوان کرد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط از جمله حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) در آزمون‌های داوری عمومی و دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) و دارندگان مدرک حداقل سطح ۲ حوزه در آزمون‌های میانجی گری و داوری تخصصی خانواده شرکت کرده‌اند.

«محمدرضا حداد» معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد هم در جریان بازدید از روند برگزاری این آزمون ضمن ابراز رضایت و قدردانی از نحوه برگزاری آن، گفت: خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این آزمون که برای اولین بار جهت دعوت به همکاری از متقاضیان در موسسات داوری و میانجی گری و شوراهای حل اختلاف صورت گرفته و در این بازدید کمتر صندلی خالی مشاهده شد.

وی از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظم برگزاری در این آزمون نیز ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم افراد شایسته‌ای از طریق این آزمون در حوزه داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف استان، جذب شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..