لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت: کشور ما وارد کننده سرب و روی است، اما ظرفیت تولید خوبی در کشور وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوز رضا محتشمی پور در بازدید از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در مهدی آباد بهادران مهریز گفت: این معدن نمونه‌ای خوب از همراهی معدن و طبیعت است و امیدواریم بتواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت خوب اقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت‌های زیست محیطی تبدیل شود.

وی افزود: نگاه صنعت خودرویی کشور به سوی معادنی، چون معادن سرب و روی مهدی آباد است و امیدواریم زحمات و سرمایه گذاری‌های انجام شده به ثمر برسد.

محتشمی پور از معدن به عنوان مادر و مولد یاد کرد و ادامه داد: معادن ظرفیت توسعه زنجیره ارزش را در کشور ایجاد می‌کنند و در کشور ما نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی با بیان اینکه اکنون کشور ما وارد کننده سرب و روی است، افزود: این نشان می دهد که در کشور ظرفیت صنعتی در این زمینه بیشتر از ظرفیت معدنی وجود دارد و امیدواریم معادن بزرگی مثل معدن سرب و روی مهدی آباد، با ورود به چرخه تولید، این کمبود را جبران کنند.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آب و انرژی امروز گلوگاه‌های اصلی در زمینه فعالیت‌های معدنی و صنعتی هستند، تصریح کرد: تکیه بیش از حد به گاز و انرژی مشکلاتی ایجاد کرده و تکیه بیش از این به گاز نمی‌تواند قابل قبول باشد و باید در این زمینه فکری اساسی کنیم.

محتشمی پور با اشاره به اینکه امسال در اوج تولید گاز هستیم و به طور قطع سال آینده روند تولید گاز در آینده کاهش می‌یابد، افزود: به دلیل فرهنگ نادرست استفاده از گاز، میزان مصرف شیب بالایی دارد و به زودی در این زمینه در حوزه صنعت و معدن با محدودیت‌های جدی انرژی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به فرهنگ سرمایه گذاری که در یزد وجود دارد، عنوان کرد: فرهنگ سرمایه گذاری در یزد بسیار عمیق است و هر جا یزدی‌ها حضور یافته اند، فرصت کارآفرینی بسیار خوبی ایجاد کرده اند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در این بازدید گفت: پیشرفت در این معدن بزرگ به طور روزانه مشهود است و اطمینان داریم این معدن به زودی حرف‌های جدی در عرصه تولید خواهد داشت.

محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به برنامه بازدید معاون وزیر از معادن بزرگ و کلیدی استان یزد و عضویت وی در شورای عالی معادن افزود: معدنکاران یزد چشم انتظار رخداد‌های جدید در شورای عالی معادن هستند و امید داریم که موانع پیش روی معدنکاران و تشکل‌های مرتبط در این شورا رفع شود.

وی از یزد به عنوان بهشت سرمایه گذاری ایران یاد کرد و اظهار داشت: شاخص‌های بسیاری از جمله معافیت‌های مالیاتی، سرعت در صدور مجوزها، واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی و … از شاخص‌های مهم برند بهشت سرمایه گذاری ایران است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..