آب مصرفی چادرملو، کمتر از سایر نیروگاه‌های کشور

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو: برداشت آب‌های زیرزمینی با انتقال آب خلیج فارس و همچنین ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در اردکان کمتر شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا شیرانی در دیدار با مدیران پژوهش و فناوری حوزه‌های بسیج دانشجویی استان یزد گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی مجتمع صنعتی چادرملو از دو واحد نیروگاه گازی و یک واحد نیروگاه بخار تشکیل شده است.

وی برخی از مشکلات تولید را مرتبط با قوانین دست و پاگیر عنوان کرد و افزود: چندین سال است که شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب معطوف به مباحث تولید و اقتصاد است، اما گاهی می‌بینیم که به این دغدغه‌ها کم توجهی می‌شود.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در پاسخ به سوالی در مورد میزان آب مصرفی در مجتمع چادرملو گفت : مقدار آب مصرفی در نیروگاه‌های سیکل ما کمتر از یک لیتر بر ثانیه است در حالی که برخی نیروگاه‌ها در کشور سه لیتر برثانیه آب مصرف می‌کنند. همچنین ما از برج‌های خنک کننده ACC استفاده می‌کنیم که میزان آب مصرفی در آن‌ها در مقایسه با برج‌های دیگر بسیار کم‌تر است.

وی افزود : برداشت آب‌های زیرزمینی با انتقال آب خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری صنایع صورت گرفته و همچنین ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در اردکان که خروجی آن به چادرملو منتقل می‌شود کمتر شده است.

شیرانی گفت : پنج سال با محیط زیست برای استفاده از آب شیرین کن‌ها و انتقال آب به کویر کلنجار رفتیم در حالی که کشور‌های دیگر به شدت در حال استفاده از این ظرفیت‌ها هستند. به عقیده بنده یکی از مصادیق مانع زدایی از تولید این است که چنین قوانین دست و پاگیری رفع شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..