امام جمعه یزد:

جوانان بیشتر با مهدویت و انقلاب آشنا شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی تعلیم تربیت مهدوی به میزبانی یزد، تاکید کرد: با برگزاری همایش های مهدوی سعی شود جوانان بیشتر با مهدویت و انقلاب آشنا شوند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در سومین جلسه شورای سیاستگذاری پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد که جهت هم‌اندیشی هرچه بهتر برگزار شدن همایش ملی تعلیم تربیت مهدوی و برنامه های دهه فجر از جمله طرح از فجر تا فرج برگزار شد، مطرح کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که مهدویت را در چه قالبی بیان کنیم، من معتقدم همه چیز با انقلاب ما و مهدویت عجین شده است.

وی با نقل سخنی از امام(ره) مبنی بر این که «نهضت ما زمینه ساز شروع انقلاب حضرت مهدی(عج) است»، تأکید کرد: اگر در جهت تقویت نظام حرکت کنیم، یعنی در جهت ظهور حضرت مهدی(عج) قدم برداشته‌ایم لذا ما قدم به قدم پیش می‌رویم تا به انقلاب حضرت مهدی(عج) برسیم.

امام جمعه یزد با بیان این که دشمن ۱۰۰ سال پیش تدین، تفکر و تعقل را از ما گرفته است، گفت: مشکل ما چگونگی رساندن پیام‌هایمان به جوانان است که برگزاری این نوع همایش‌ها می‌تواند جوانان را بیشتر با مهدویت و انقلاب آشنا کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان، تصریح کرد: «غیرت دینی» یکی از نکات مهم مورد اشاره مقام معظم رهبری است که باید در همایش‌ها و برنامه‌هایمان به آن بپردازیم.

ناصری خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت مربیان با غیرت و خوب و آموزش و پرورش جهت تربیت دانش آموزان وظیفه مهمی بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی، عنوان کرد: تقویت امید و چشم انداز آینده یکی از اسرار انتظار است و باید در این همایش به آن بیشتر پرداخته شود.

«محمود رستگاری» دبیر جلسه شورای سیاستگذاری پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان نیز با اشاره به دستور کار این جلسه مبنی بر بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در اسفندماه در استان و بررسی وتصویب برنامه های پیشنهادی دهه فجر، تصریح کرد: طبق دستور ستاد مرکزی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ۱۰ جشنواره ملی در ۱۰ استان منتخب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان یزد مفتخر به میزبانی جشنواره تعلیم و تربیت مهدوی با هدف کمک به دستگاه تعلیم و تربیت، اصلاح جریان آموزش مهدویت در مدارس است.

رستگاری افزود: جهت ارتقاء وزن علمی کار مقرر شد که عنوان این جشنواره به همایش تغییر یافته و میزبان این همایش دانشگاه فرهنگیان یزد باشد.

وی ضمن معرفی کمیته‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی در زمینه کرونا، تقاضای ما از مسئولین استان این است که اختتامیه این همایش به صورت حضوری برگزار شود تا در شأن دارالعباده و در جهت خشنودی امام زمان(عج) باشد.

مدیر بنیاد استان یزد به اهداف برنامه‌های مهدوی در دهه فجر پرداخت و افزود: هدف کلی اجرای طرح فجر تا فرج تشریح خدمات متقابل مهدویت و انقلاب اسلامی توسط اساتید تخصصی مهدویت به مردم است.

دکتر دهقان مسئول کمیته علمی همایش و مدیر دانشگاه فرهنگیان نیز از تمدید تاریخ ارسال مقالات تا ۲۰ بهمن، به روز بودن سایت همایش و گرفتن مجوز ISC خبر داد.

وی افزود: چهار مرحله با تمام دانشگاه‌های فرهنگیان هماهنگی‌ها انجام شده و با ۱۳ نهاد فرهنگی رایزنی‌ها انجام شده است.

مسئول کمیته علمی و داوری همایش عنوان کرد: تاکنون ۱۴۶ مورد ثبت نام در سایت انجام شده که از این تعداد ۵۰ مورد مقاله ثبت و پیش‌بینی شده است که ۸ مقاله برتر به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله به چاپ پوستر خواهند رسید.

دهقان خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی انجام شده، مقالات برتر در فصلنامه علمی پژوهشی انتظار موعود چاپ خواهند شد.

حجت الاسلام صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد و مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی همایش نیز به بیان گزارشی از فعالیت‌های صدا و سیمای یزد پرداخت و افزود: تیزر اطلاع رسانی همایش تا ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰، ۷۰ مرتبه از صداوسیمای مرکز یزد پخش شده است.

وی تصریح کرد: ما آماده‌ایم تا هر اتفاق جدیدی را تحت پوشش قرار دهیم.

حاجی حسینی مشاور جوان استاندار و مسئول کمیته مالی و پشتیبانی همایش به بیان فعالیت‌های خود طی یک هفته گذشته که حکم مسئولیت به وی ابلاغ شده، پرداخت و گفت: با دستگاه‌های مختلف هماهنگی انجام شده تا مهمانان که از اقصی نقاط ایران می آیند خاطره خوشی داشته باشند.اولین جلسه کمیته مالی اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

«حمید رستگاری» معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد در مورد طرح از فجر تا فرج به بیان مواردی پرداخت و عنوان کرد: این طرح به تبیین خدمات انقلاب اسلامی و پیوند آن با ظهور امام عصر می پردازد.

وی گفت: انتظار داریم در دهه فجر دستگاه‌ها در زمینه مهدویت فعالیت داشته باشند. در این طرح دستگاه‌هایی تحت عنوان مجری و دستگاه‌هایی تحت عنوان حامی معرفی شده‌اند.

رستگاری بیان کرد: شادمانه مهدویت و انقلاب اسلامی ویژه دانش آموزان پیش دبستانی، فجر مهدویت و انقلاب اسلامی ویژه دانش‌آموزان و کارمندان دولت، ضیافت مهدویت و انقلاب اسلامی برای عموم شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

عزیزی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد سخنان خود را با بیان جمله‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که عنوان می‌کند تشکیل جامعه‌ی نوین اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد، آغاز کرد.

وی افزود: باید بحث مهدویت مربوط به اقشار مختلف مردم باشد، از جمله موضوعاتی که پیشنهاد می‌دهم نذر مهدوی، وقف مهدوی، خدمت مهدوی، نذر فرزندآوری و سبک زندگی مهدوی است.

عزیزی ادامه داد: هر کسی در زمینه مهدویت فعالیت می‌کند باید زیر نظر بنیاد حضرت مهدی موعود و حوزه علمیه قرار گیرد تا دچار انحراف نشود.

معاون استاندار افزود: چهره شهر در دهه فجر به سمت فعالیت های مهدوی قرار گیرد مثلا در کنار پرچم ایران پرچمی منقش به نام امام عصر باشد و تا اختتامیه همایش این پرچم‌ها در شهر باقی بمانند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..