یزدیها کم تحرک ترین ها در کشور هستند

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: استان یزد در بحث کم تحرکی اولین استان کشور است.

“محمدحسن لطفی” در نشست مجمع سلامت شهرستان مهریز اولویت تحرک برنامه‌های حوزه سلامت را پیشگیری دانست و تصریح کرد: با استفاده از اسناد بالا دستی و سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغی مقام معظم رهبری هم است و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توان برای پنج سال آینده شرایط خوبی برای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها رقم زد.

وی همچنین از تدوین سند سلامت در حوزه برای کنترل بیماری‌ها و نرخ جمعیت و باروری و ازدواج جوانان و پیشگیری از تضعیف خانواده تصمیم گیری شد.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین به شاخص نرخ باروری استان اشاره کرد و افزود:نرخ باروری در کشور حدود یک و شش دهم است و در استان هم حدود دو می‌باشد و شاخص عددی زیر دو، نامناسب و نشان از کاهش نرخ باروری می‌باشد.

لطفی تصریح کرد: کمترین نرخ باروری شهرستان تفت به دلیل سالمندی بالا دارد و بهترین را شهرستان بافق و بهاباد دارد.

حجت الاسلام “عبدالرضا محی الدینی” امام جمعه مهریز هم بر اقناع سازی و پوشش حداکثری واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تعدادی از خانواده‌های مهریزی در امر واکسیناسیون مردد هستند که باید فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی صورت گیرد.

“محمد دهقان” سرپرست فرمانداری مهریز همچنین برای تضمین سلامت شهرستان بر همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت مهریز، وی همچنین بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشش حداکثری واکسن تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..