فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای میبد بدون ردیف بودجه مستقل

مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران خیر النساء میبد پس از ۲۳ سال سابقه همچنان بدون ردیف بودجه مستقل فعالیت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای در بازدید سرپرست فرمانداری میبد از این مرکز گفت: ما در ۹۵ حرفه نظیر طراحی کاشی با کورل گرافیک، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، آشپزی، خیاطی، میناکاری روی سفال، گلدوزی، سفالگری و عروسک سازی، هنرجو داریم.

طیبه دهقانی افزود: یکی از مزیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرالنساء اینست که هنرجویان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی بدون دغدغه وارد بازار کار و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی می‌شوند.

وی ادامه داد: هنرجویان این مرکز که موفق به کسب گواهینامه مهارت می‌شوند، علاوه بر ورود به بازار کار می‌توانند از تسهیلات بانکی و حمایتی استفاده کرده و به عنوان کارآفرین، چندین نفر را در مجموعه خود به کار گیرند.

دهقانی اظهار داشت: این مرکز پس از ۲۳ سال هنوز ردیف بودجه مستقلی نداشته و زیرمجموعه فنی و حرفه‌ای برادران است. این مساله سبب کندی کار در تامین تجهیزات و ابزار شده است.

سرپرست فرمانداری میبد هم سیاست دولت را هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی عنوان کرد و گفت: ما باید با آموزش و مهارت آفرینی، نیروی کارآمد صنایع را در سطح استان تامین کرده و با بها دادن به حرفه‌های زود بازده، رونق اقتصادی و تولید و توسعه پایدار را در منطقه رقم بزنیم.

سید جمال سجادی پور بر آمادگی فرمانداری برای حل مشکلات این مرکز تأکید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..