عزم سازمان پسماند برای ایجاد شهرک ضایعات در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد شهرک ضایعات و پسماند خشک در اولویت برنامه‌های سازمان پسماند در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش یزدی نیوز تجملیان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰، در حوزه شهر هوشمند و بهبود روش ۱۹ فعالیت خرد و کلان پیش بینی شده که برخی از مدت ۵ ماه پیش آغاز و برخی تا پایان سال آغاز خواهد شد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹ فعالیت خرد و کلان دیگر در این حوزه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان اتمام هر یک از فعالیت‌ها را نمی‌توان بطور دقیق تخمین زد، افزود: در حوزه پسماند نیز سه فعالیت خرد و کلان آغاز و در سال ۱۴۰۱ نیز ۴ فعالیت خرد و کلان دیگر نیز آغاز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: منظور از فعالیت خرد به معنای کم اهمیت بودن چنین فعالیت‌هایی نبوده، بلکه تفکیک فعالیت‌های خرد و کلان بر اساس حجم آن‌ها و مدت زمان لازم برای انجام هر یک از آن‌ها صورت گرفته است.

 

تجملیان ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه بهبود روش ها، اسامی معابر عمومی شهر به طور کامل ممیزی خواهد شد و این فعالیت در زمره فعالیت خرد است که به هیچ عنوان کم اهمیت نیست، زیرا در حال حاضر اطلاع دقیقی از بسیاری از معابر سطح شهر در دسترس نیست.

 

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه شهر هوشمند مقوله عوارض و طرح‌های کلان شهر ممکن است حدود یک سال و نیم به طول بینجامد تا شیوه تدوین و تصویب عوارض شهری بر اساس فرمول‌ها و پارامتر‌های مشخص تغییر یابد.

 

تجملیان گفت: همچنین در حوزه پسماند ایجاد شهرک ضایعات و پسماند خشک و انتقال اصناف دارنده پسماند خشک به این شهرک برای حفظ محیط‌زیست و رعایت بهداشت عمومی جزو فعالیت کلان و اجرای طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی که میزان آن‌ها سالانه به چندین هزارتن می‌رسد جزو فعالیت‌های خرد، اما مهم محسوب می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..