بازدید سفیر اتریش از کتابخانه مرکزی یزد

سفیر اتریش در ایران با حضور در کتابخانه مرکزی یزد از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، ولف دیتریش هایم در جریان سفر یک روزه خود به استان، با حضور در کتابخانه مرکزی یزد گفت: اتریش دارای کتابخانه خوب و بزرگی به خصوص در شهر وین است و مردم اتریش نیز استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها دارند.

وی افزود: برای من جالب بود که در کتابخانه مرکزی یزد توجه ویژه‌ای به کودکان ، جوانان ، افراد دارای معلولیت و دانشجویان شده و فضا‌های مناسبی برای بهره‌برداری این افراد فراهم شده است. مسلماً فراهم ساختن چنین فضای مطلوبی در شهر، مثبت بوده و به افراد برای ساختن آینده‌ای بهتر کمک می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد هم اظهار داشت: استان یزد در شاخص سرانه عضویت و امانت، در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این امر بیانگر توجه و اهتمام مردم استان به کتاب و مطالعه است.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: هم اکنون ۱۱۴ باب کتابخانه عمومی در این استان دایر بوده که بزرگ‌ترین، زیباترین و شاخص‌ترین آنها، کتابخانه مرکزی یزد است که امکانات و خدمات مطلوب و کم‌نظیری را به مراجعان خود ارائه می‌دهد.

در این جلسه همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس «شهر بی‌انتها» برگرفته از آثار معمار برجسته اتریشی قرن نوزدهم و بیستم، «اتو واگنر» در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد، بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان این دیدار به رسم یادگار یک جلد دیوان حافظ نفیس را به سفیر اتریش در تهران تقدیم کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..