رئیس شورای شهر یزد:

آب و فضای سبز دو مسئله استراتژیک یزد است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مسئله فضای سبز در کنار مسئله آب به عنوان مسائل استراتژیک در یزد باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

«غلامحسین دشتی» گفت: فضای سبز و هوای پاک دو میراث گرانبهای گذشتگان ما هستند که امروز به صورت جدی در معرض تهدید قرار گرفته اند.

وی در این باره تاکید کرد: باید توجه داشت که بر خلاف اعتقاد غالب، میراث یزد تنها بناهای تاریخی آن نیست بلکه هوای مطبوع و سالم نیز میراث گرانبهایی است که امروزه مورد غفلت واقع شده است.

رئیس شورای شهر گفت: شهر تاریخی یزد، سند گویایی است از هنر و عقلانیت پیشینیان ما در ساخت شهر که با حفر چاه و قنات و ساخت بادگیر و جوی آب و کاشت درختان، هم آب آشامیدنی سالم و هم هوای مطبوع را برای مردم در دل کویر داغ فراهم می کردند.

وی گفت: متاسفانه امروز سوء مدیریت شهری سبب خشک شدن باغ ها و در نتیجه آلودگی آب و هوا در شهر شده است.

دشتی با اشاره به مسئله آب به عنوان یک مسئله راهبردی در یزد، گفت: حفظ فضای سبز نیز باید به عنوان مسئله استراتژیک دیگری مورد توجه قرار گرفته و درباره آن برنامه ریزی شود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، دشتی پیشنهاداتی نیز برای مدیریت این دو مسئله راهبردی خطاب به مسئولان استانی ارائه داد و تصریح کرد: صدور بخشنامه‌ای مبنی بر حفظ و گسترش فضای سبز در ادارات دولتی و غیر دولتی، استفاده از درختان کم آبخواه و مقاوم در فضای سبز شهری، حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان برای حفظ محیط‌زیست، همکاری با شهروندان به منظور حفظ باغات و ایجاد فضاهای سبز شهری با حمایت خیرین و حفظ جوی‌های آب در اطراف خیابان های سطح شهر، از جمله این پیشنهادات است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..