زنگ خطر موج ششم کرونا در استان یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد: در صورت تداوم وضعیت کنونی، عید نوروز تحت تاثیر موج ششم کرونا خواهد بود.

به گزارش  یزدی نیوزعلی اکبر عزیزی با اشاره به شیوع فراگیر سویه امیکرون در استان گفت: آمار بیماران سرپایی و بستری و فوتی رو به افزایش بوده و مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.زنگ خطر موج ششم کرونا در استان یزد

وی بر لزوم تکمیل سه دوز واکسن تأکید کرد و افزود: به صراحت می‌گویم در صورت تداوم وضعیت کنونی و رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و واکسن گریزی، احتمالا ماه آینده با موج ششم کرونا مواجه شویم و عید نوروز هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پاسخ به این سوال که چرا در چنین وضعیتی شاهد حضوری شدن مدارس هستیم، افزود : استفاده از ماسک در مدارس استان یزد ۶۲ درصد و در برخی مدارس شهرستان‌ها تا ۹۴ درصد است. دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هم بهتر از سایر مکان‌ها رعایت می‌شود.

عزیزی افزود: میزان بیماری در مدارس بسیار کمتر از اجتماعات خانوادگی است و یکی از دلایل مهم شیوع امیکرون نیز همین تجمع‌های خانوادگی به شمار می‌آید.

وی با اذعان به ابتلا دو دانش آموز به امیکرون در استان یزد گفت: حضوری شدن آموزش‌ها یک مصوبه ملی است که البته باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..