رهایی ۲ متهم به قتل از چوبه دار در یزد پس از ۱۰ سال

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش صلح یاران شورای حل اختلاف محکومین به قصاص نفس در یک فقره قتل، عمر دوباره یافتند.

«محمدرضا حداد» در این رابطه بیان کرد: در این پرونده، تلاش بسیار زیاد شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف زندان و جلب رضایت اولیای دم دو محکوم به قصاص نفس را پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی داد.

وی افزود: از آنجایی که دعوت طرفین به سازش و حل اختلافات بین اصحاب دعوی با کدخدامنشی، اختلافات به صورت ریشه‌ای حل و فصل می‌شود، در همین راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گرفت و مردم را به این سمت سوق داد.

این مقام قضایی، سعه صدر را لازمه موفقیت و پیشرفت مصلحین در امر سازس دانست و تصریح کرد: هر چه میانجی گران از شرح‌ صدر بیش‌تری برخوردار باشند در امر سازش موفق‌تر خواهند بود چرا که بسیاری از اصحاب دعوی که منشاء اختلافات آنها مدت‌ها گوشه‌ای از فکر و اندیشه آنها را اشغال کرده است نیاز به یک گوش شنوایی دارند که حرف های آنها را بشنود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حداد در پایان ابراز کرد: شنیدن درد و دل صاحبان حق و اولیاء دم، نوعی تسکین روحی برای آنها است و در حل اختلاف نیز به میانجی گران کمک شایانی خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..