رونمایی از کتاب “برادر ” در میبد

"برادر " خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد از ۵ سالگی تا بازنشستگی را روایت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، فرمانده سپاه الغدیر استان، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولین، از کتاب برادر درشهرستان میبد رونمایی شد.

این کتاب خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد است که خاطرات زندگی وی از ۵ سالگی تا بازنشستگی و را روایت می‌کند.

عباسعلی دهقانی در باره این کتاب گفت: از آنجا که از ابتدای تشکیل بسیج بنده دربین بسیجیان و مردم به برادر معروف بودیم نام این کتاب را برادر انتخاب شد.

دهقانی با بیان اینکه کتاب برادر در هزار جلد از طریق ستاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و انتشارخط شکنان به چاپ رسیده است گفت: دراین کتاب خاطرات زندگی نامه بنده از ۵ سالگی تا دوران دفاع مقدس و خاطراتی از دیدار با خانواده‌های شهدا وجبهه‌های نبرد درطول ۸ سال دفاع مقدس روایت شده است که امیدواریم مورد استقبال نوجوانان و جوانان و مردم انقلابی قرارگیرد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد درآیین رونمایی از کتاب برادر با اعلام آمادگی خود درتامین بخشی از هزینه این نوع آثار گفت: برای تحقیق و تعمیق، ترویج و گفتمان سازی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت همه وظیفه داریم.

امام جمعه میبد تصریح کرد: دراستان باید به فکر یک موسئه و فرهنگ نامه جامع ایثار و شهادت دراستان باشید تا تمام حلقه‌های خلق شده به صورت منظومه دربیاید.

وی افزود: اثر ماندگار و منسجم و هنری دقیق برای نشان دادن این فرهنگ دراستان معطوف به آینده نیاز به طراحی برنامه و نگاه بالا دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پژوهش‌های معطوف به این آثار و فرهنگ و سابقه و تاریخ آن باید مورد مطالعات مستمر در دانشگا‌ها، حوزه و مراکز پژوهشی قرارگیرد گفت: برای این آثار دردانشگاه‌ها باید درپایان نامه، مجلات و تحقیقات، بابی را درپژوهش و در قلمرو این تاریخ و خاطرات و دستاورد‌ها گشوده شود.

امام جمعه میبد تصریح کرد: گفتمان سازی دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان وظیفه همه ماست و باید این محصولات با مناسب سازی لازم به عمق دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش و حوزه نفوذ کند تا نسل جدید و آینده ما درپرتو این نگاه پرورش پیدا کنند.

سرهنگ زارع مدیرکل اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ۴ هزار رزمنده و ۴ هزار شهید دراستان داریم گفت: با کمک سپاه الغدیر هر سال بیش از ۶۰ عنوان کتاب درحوزه دفاع مقدس درگروه‌های سنی کودک و نوجوان، تاریخ شفاهی، آزادگان، جانبازان و شهدا را به چاپ می‌رسانیم.

زارع با اظهار تاسف از عدم حمایت بعضی از مسئولین گفت: تولید کتاب و فرایند به چاپ رساندن آن هزینه بر است، اما استاندار حمایت صدرصدی خود را دراین زمینه اعلام کرده است که امیدواریم بتوانیم رزمندگانی که توان چاپ خاطرات خود را ندارند را به چاپ برسانیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..