یک مقام مسئول:

آموزش صنایع وابسته گردشگری در آستانه جهانی شدن بافت تاریخی یزد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از آموزش صنایع وابسته به گردشگری در آستانه جهانی شدن بافت تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدمهدی شرافت» در جریان بازدید از دانشکده علمی، کاربردی این مرکز، با اشاره به جذب زیاد گردشگران داخلی و خارجی به استان، رسالت مرکز علمی، کاربردی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان را در صیانت و آموزش فعالان گردشگری، بسیار اساسی دانست.

وی افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در قالب یک برنامه پنج ساله و در کمیته هتلینگ «اقتصاد مقاومتی»، طرح‌های ویژه و اجرایی برای توسعه واحدهای اقامتی دارد و مرکز آموزش علمی، کاربردی نیز مسئولیت تربیت نیروهای توانمند را در این راستا برعهده دارد.

شرافت در ادامه با اشاره به توسعه کارگاه‌های طلا و زیورآلات سنتی و اعطای نشان مهر اصالت به برخی استادکاران این رشته، از راه‌اندازی رشته‌های مدیریت امور تشریفات و کارشناسی هتل‌داری برای نخستین بار در استان خبر داد و آن را لازمه ارتقای سطح کمی و کیفی بخش گردشگری ارزیابی کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان، علاوه‌بر رشته‌های گردشگری، صنایع‌دستی(سفال و سرامیک و مصنوعات چوبی)، از راه‌اندازی رشته مرمت ساختمان در این مرکز نیز یاد کرد.

این مسئول در خصوص ‌رشته‌ی مرمت ساختمان نیز تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز بافت تاریخی در ارزیابی ثبت جهانی، پویایی و حیات آن است که امیدواریم با رونق این رشته و استفاده از ظرفیت استادکاران چیره‌دست، بتوانیم در حفظ و نگهداری این بافت ارزشمند گامی موثر برداریم.

بخش نظردهی بسته شده است..