عزم شهرداری منطقه تاریخی یزد بر احیای مسیرهای گردشگری

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به نگاه عدالت محورانه مجموعه شهرداری در زمینه اجرای طرح‌ها و توزیع امکانات در تمام محلات، در خصوص برخی طرح‌های در دست انجام جهت پیرایش و احیای مسیرهای گردشگر در عرصه تاریخی شهر توضیح داد.

مسیرهای گردشگری محله سرجمع یزد با مساحت ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشاره و این طرح را از جمله طرح‌های پیرایش مسیرهای گردشگری این منطقه ذکر کرد.

وی اجرای طرح‌های بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری را احیای یک مسیر غنی فرهنگی، تاریخی و مذهبی دانست.

نقوی با بیان اینکه محله سرجمع در تداول عامه «سرچم» گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: این محله از جمله محله‌های قدیم یزد است که از جهت‌های شمال به محله‌های جنت‌آباد و سید گلسرخ، از جنوب به محله شاه ابوالقاسم، از غرب به محله شیخداد و از شرق به محله کوشکنو محدود می‌شود.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه عدالت محورانه مجموعه شهرداری یزد در زمینه اجرای طرح‌ها و توزیع امکانات، بیان کرد: این نکته همواره در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد بوده است که کیفیت طرح‌ها به فراخور جغرافیای شهری نباید تفاوت داشته باشد و از شهرداران خواسته‌ شده در انتخاب کیفیت مصالح مصرفی و شیوه طراحی و اجرا، حساسیت به خرج دهند.

نقوی همچنین اعلام کرد: طرح بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله پیر و برج یزد نیز بر اساس سیاست‌های راهبردی حفاظت از این شهر جهانی، در آستانه بهره‌برداری است.

به گفته وی، عملیات کف سازی این طرح با مساحت ۲۰۰ مترمربع و بدنه سازی آن با مساحت ۵۰۰ مترمربع با پیشرفتی افزون بر ۹۰ درصد در حال اجرا است.

شهردار با بیان این که برای اجرای طرح مذکور در مسیرهای گردشگری این محله اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اختصاص داده شده است، اجرای این طرح‌ها را بستر مناسبی برای توسعه مسیرهای گردشگری ارزیابی کرد.

نقوی تاکید کرد: با ساماندهی منظر شهری منطقه بافت تاریخی، فرصتی جدید به فضاهای گردشگری یزد اضافه و رویکرد زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به‌ عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی آغاز می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..