یزدیها، ۹ ماهه ۳۴ میلیارد تومان زکات دادند

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: مردم خیراندیش استان یزد در ۹‌ ماهه نخست امسال حدود ۳۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کرده‌اند.

«محمد شجاعان» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش زکات، افزود: ۷۹ درصد زکات دریافتی توسط این نهاد در امور محرومان و ۲۱ درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با تأکید بر این که اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، اظهار کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

شجاعان با اشاره به این که ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و چهار میلیارد تومان زکات واجب (گندم، جو و خرما) بوده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، مدیر کل این نهاد در استان یزد همچنین اعلام کرد: هم اکنون ۲۲۵ مبلّغ و عامل افتخاری زکات در سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..