رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

توجه به کتابخانه و مسجد درمجتمع‌های مسکونی یزد در اولویت باشد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: توجه به موضوع کتابخانه، مسجد و فضاهای فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی جدیدالتأسیس در اولویت باشد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامحسین دشتی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد اظهار داشت: کتاب، مرجع دانش و آگاهی و مرجعی برای پاسخگویی به سئوالات مخاطباتش است و ما باید این طرز تفکر را که کتاب، تنها برای اوقات فراغت و بخشی تفننی در زندگی ماست، اصلاح کنیم و کتاب را به عنوان عنصری برای برآورده شدن نیازهای فکری و اطلاعاتی افراد بشناسانیم.

وی افزود: در این زمینه رویکرد نویسندگان نیز باید تغییر کند و کتاب‌ها تنها برای گذران اوقات فراغت نوشته نشوند و منبعی از علم و آگاهی‌بخشی باشند تا بتوانند به سئوالات اقشار مختلف پاسخ دهند.

دشتی با بیان اینکه لازم است حوزه کتاب و کتابخوانی مردمی شود، عنوان کرد: باید مطالعه را در قشر کودک و نوجوان جدی بگیریم و سعی کنیم منابع مورد نیاز این قشر را در کتابخانه‌ها تأمین کنید تا نسل آینده با کتاب و مطالعه بیگانه نباشند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به کتابخانه، مسجد و فضاهای فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی جدیدالتأسیس شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..