رهایی قاتل از چوبه‌دار پس از گذشت ۵ سال‌ در یزد

رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از سازش یک فقره پرونده با موضوع قتل عمد پس از گذشت ۵ سال خبر داد.

«محمدرضا حداد» در این رابطه گفت: پنج سال پیش در یکی از شهرستان های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع گردید و متاسفانه زن توسط همسرش به قتل رسیده بود.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک استان یزد صادر شده است.

این مقام قضایی با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار کرد: با همت اعضا و کارکنان شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت پنج سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت: اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می گذرد و حیات دوباره ای به یک انسان می بخشد.

وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می شود اولیاء دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضاء و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..