صباغیان:

به بهداشت و درمان مناطق محروم توجه نمی‌شود/ متخصصان در مراکز استان‌ها تجمع کرده‌اند

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت که متاسفانه به بهداشت و درمان مناطق محروم توجه نمی شود و پزشکان در مراکز استان ها تجمع کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی  مجلس در تذکری به وزیر بهداشت، گفت: متاسفانه به بهداشت و درمان مناطق محروم توجه نمی شود و پزشکان در مراکز استان ها تجمع کرده اند؛ شرایط به گونه ای است که در برخی از شهرستان ها با کمترین پزشک متخصص مواجه هستیم.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس ادامه داد: در چند روز گذشته چندین بار سیستم گرمایشی بیمارستان بافق خاموش شده و بیماران تا صبح با سرما دست و پنجه نرم کرده و اکنون هم بیمارستان با بخاری قدیمی گرم می شود. مردم انتظاراتی از ما دارند و ما پاسخی برای آن ها نداریم. وقتی بیمار هزینه را پرداخت کرده و مشکلات بیماری را تحمل می کنند دیگر نباید سرما بکشد.

صباغیان ادامه داد: از طرف دیگر پزشکان با لابی به مراکز استان ها بازمی گردند، آمار بگیرید تا مشخص شود چه تعداد پزشک باید در شهرستان ها حضور داشته باشند و اکنون حاضر نیستند، در مراکز استان ها هر کجا که می روید تابلوی پزشک متخصص می بینید اما مردم مناطق محروم باید برای درمان به مراکز استان ها مراجعه کنند. هیچ‌کسی هم‌ پاسخگوی این وضعیت نیست؛ وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجلس درخواست دارم به فریاد مردم برسید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: وزیر بهداشت مباحث مطرح شده را شنیدند و باید به مشکلات بیمارستان بافق توجه کند.

به گزارش یزدی نیوز ، صباغیان در خلال صحبت هایش یک مرتبه خطاب به میرمحمدی نماینده تفت و میبد که مشغول صحبت با قالیباف رییس مجلس بود، گفت: آقای میرمحمدی بروید کنار. آقای قالیباف را تحریک کردی!

جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد نیز با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه در پاسخ به صباغیان گفت: آقای قالیباف شما شهادت بدهید که آیا صحبت های من ربطی به آقای صباغیان و ارتباطی با منطقه بافق و بهداشت و درمان استان یزد داشت؟

قالیباف در پاسخ، حرف های میرمحمدی را تایید کرد که چنین صحبتی بین آن ها نشده است.

میرمحمدی ادامه داد: آقای صباغیان چطور آنقدر راحت به من تهمت می زنید که رییس مجلس را علیه شما تحریک کردم. اینکه میکروفونی دست شماست و به راحتی تهمت و افترا بزنید، صلاح نیست. از خداوند به خاطر برخی حرف ها باید شرم کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..