تجمع کارکنان دادگستری در اعتراض به رد طرح فوق العاده حقوق

جمعی از کارکنان دادگستری یزد در اعتراض به کنار گذاشته شدن طرح فوق العاده حقوق خود در مقابل دادگستری استان تجمع کردند.

به گزارش یزدی نیوز

کارکنان دادگستری یزد با سر دادن شعارهایی خواستار عمل به وعده افزایش فوق العاده حقوق خود شدند.

 

آن‌ها می‌گویند: در ده ماه گذشته طرح افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی توسط معاون منابع انسانی قوه قضائیه مطرح و درحال پیگیری بود.

 

اما بعد از گذشت ده ماه چهارشنبه هفته گذشته نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی نظرات نمایندگان را عوض کرده که به این طرح رای داده نشود.

گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در دستور کار روز ۱۵ دی مجلس شورای اسلامی قرار داشت اما کلیات این طرح با ۹۷ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن رد شد.

یکی از مهم‌ترین ایرادات نمایندگان مخالف، بار مالی این طرح و مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی بود. ایراد مهم دوم نیز این بود که در وضعیتی که طبق لایحه بودجه قرار است حقوق کارکنان دولت تنها ده درصد در سال آینده رشد کند، افزایش بالای حقوق کارکنان این قوه تبعیض‌آمیز است.

میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، گفته بود:

ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه ها بوده ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه ها منتقل شود و مطالبات جدیدی برای سایر دستگاه ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

وی افزوده بود: شورای حقوق و دستمزد متولی امر حقوق است و باید براساس سختی شغل و حساسیت آن حقوق را تعیین کند. ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه را ایجاد نکند.

این در حالیست که تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در هفته‌های آخر ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شده بود و برای بررسی به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..