ثبت تاکنون ۱۷ مورد اُمیکرون در استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شناسایی تاکنون ۱۷ مورد مثبت اُمیکرون در این استان یزد و تأیید این موارد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر «محسن میرزائی» با اشاره به شناسایی موارد اُمیکرون در شهرستان‌های بافق و تفت، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ مورد مثبت در شهر یزد، ۲ مورد مثبت در اردکان و یک مورد مثبت در اشکذر و در شهرستان‌های تفت و بافق نیز هر کدوم یک مورد مثبت اُمیکرون شناسایی شده است.

وی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر دریافت دوز سوم واکسن برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا تاکید کرد.

با این حال شمار بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده است به طوری که دکتر «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که حال ۶۲ نفر از آنها وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

وی در مورد رنگ‌بندی جدید کرونا در استان نیز گفت: در حال حاضر شهرستان های مهریز، بافق و ابرکوه در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سلمانی نیز بر لزوم جدیت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین دریافت دز سوم واکسن توسط هم استانی ها تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..