امام جمعه یزد:

حفظ اسلام و انقلاب یک تکلیف شرعی است

امام جمعه یزد با اشاره به خدعه‌های دشمن برای ناامیدسازی مردم نسبت به انقلاب اسلامی، حفظ اسلام و انقلاب را یک وظیفه شرعی و تکلیف انقلابی خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالگرد شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، به ویژگی‌های عبادات صدیقه کبری(سلام الله علیها) اشاره و اظهار کرد: باید فرزندان خود را به عبادت زهرایی تشویق و ترغیب کنیم تا از فریب دشمنان که این روزها از طریق فضای مجازی شدت گرفته است، در امان بمانند.

وی ایمان، بصیرت و اقدام را سه واژه‌ی مهم در حفظ انقلاب خواند و گفت: انقلاب با زحمات و خون‌های پاک ریخته شده شکل گرفته است لذا باید از آن حفاظت کنیم.

وی به حادثه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ در قم اشاره و عنوان کرد: مردم قم در این تاریخ برای حمایت از ولایت خود یکپارچه به میدان آمدند که بیانگر ایمان، بصیرت و اقدام به موقع آنان بود.

ناصری به تداوم این حرکت مردم قم توسط مردم تبریز و سپس یزدی‌ها در چهلم شهدای تبریز اشاره و بیان کرد: دشمنان در تلاش برای کمرنگ کردن بصیرت و آگاهی مردم نسبت به انقلاب اسلامی با دروغ پراکنی و القاء ناامیدی هستند.

وی با یادآوری سختی‌ها و توطئه‌های فراوان دشمن علیه انقلاب و نظام طی چهار دهه گذشته، تاکید کرد: دشمن پس از شکست و ناامیدی در جنگ نظامی، سعی در ورود از مبادی جدیدی برای فتنه‌گری دارد تا با کوچک نشان دادن انقلاب، مردم را از حمایت انقلاب اسلامی بازدارند و آنها را از مسیر ولایت خارج کنند.

وی حفظ اسلام و انقلاب را یک وظیفه شرعی و تکلیف انقلابی دانست و مردم را به پیروی از مسیر ولایت و انقلاب و مراقبت نسبت به نفوذ دشمن فراخواند.

امام جمعه یزد با اشاره به آسیبهای ناشی از استفاده نامناسب از فضای مجازی به ویژه از سوی نسل جوان جامعه، ابراز امیدواری کرد مسئولان و دولتمردان اهتمام جدی‌تری به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات داشته باشند.

آیت الله ناصری اهمیت توجه به معیشت مردم را نیز یادآور شد و از ریاست جمهوری خواست با شکل دهی گروهی برای تعیین و کنترل قیمت‌ها و سود حاصل از واردات و صادرات، ساماندهی قیمت بازار را از مبادی ورودی کشور مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به نزول رحمت الهی در کشور، از مسئولان همچنین خواست تا در رابطه با خودکفایی خوراک دام به صورت جدی ورود کنند و از بسترهای موجود در این زمینه بهره گیرند.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..