شبکه گذاری زیر پوست اراضی کویری استان یزد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از اجرای بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی زیر پوست اراضی سخت و کویری استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر میدانشاهی گفت: با توجه به اتمام گازرسانی در بخش شهری استان یزد، مقدار اعظمی از شبکه گذاری انجام شده طی سالیان اخیر در بخش روستایی و همچنین بخش صنعت صورت پذیرفته است.

وی افزود: این در حالی است که مناطق باقی مانده و در دست اقدام در مسیر‌های سخت و صعب العبور واقع شده و همچنین مناطق روستایی نیز به دلیل بافت روستایی و کوچه‌های کم عرض، کار شبکه گذاری را با دشواری‌های زیادی روبرو ساخته که جمیع این موارد صرف هزینه و زمان زیادی را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد ادامه داد: با در نظرگرفتن وسعت استان یزد و به الطبع تراکم مناطق شهری و روستایی، گازرسانی به نقاط مختلف استان نیازمند اجرای شبکه‌های پراکنده و طولانی است، ولی با وجود این موارد در سال جاری ۴۸۸ کیلومتر شبکه گذاری صورت پذیرفته و از مجموع ۱۱ هزار و ۳۷۶ کیلومتر ذکر شده، ۹ هزار و ۵۹۲ کیلومتر به صورت شبکه پلی اتیلن و یک هزار و ۷۸۴ کیلومتر به صورت شبکه فولادی اجرا شده است.

 

گفتنی است با این میزان شبکه گذاری ۲۱ شهر، ۶۶۲ روستا، ۸ هزار و ۵۳۰ واحد صنعتی، ۳ هزار و ۳۴۵ کوره و ۳۰۸ گلخانه به شبکه گاز طبیعی متصل شده و علاوه بر این با توجه به طراحی شبکه و پش بینی‌های انجام شده، امکان گازرسانی به سایر متقاضیان و نصب انشعابات برای آن‌ها در آینده کاملا مهیا است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..