تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در یزد

استاندار یزد: استان یزد توجه ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال داشته و بر این اساس، کارگروه اقتصاد دیجیتال در یزد به عنوان اولین کارگروه استانی در کشور تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی با اشاره به جایگاه ویژه و منحصر بفرد فناوری اطلاعات در عصر حاضر و لزوم پیگیری این مسئله در راس اولویت ها، گفت: فناوری اطلاعات یک بخش منفکِ مختص خود نیست بلکه یک حوزه زیرساختی، اساسی و جدی است که سایر حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور نظر خاصی به مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد، اظهار داشت: اصولا کارگروه سازی و شوراسازی در سطح دولت کمتر صورت می‌گیرد و بنا بر فعالسازی کارگروه‌ها و شورا‌های موجود است با این وجود، اهمیت حوزه اقتصاد پیشران سبب تاکید ویژه ایشان به شکل گیری کارگروه ویژه‌ای در این حوزه شده است.

فاطمی بر حضور فعالانه و مطالبه گرانه جامعه ICT استان تاکید کرد و افزود: فعالان این حوزه، بخشی از اکوسیستم ICT استان بوده و لازم است با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به احصای موانع و مشکلات موجود جهت حل و فصل آن ها، مطالبه گری و ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید و در تراز یزد در راستای پیشرفت و تعالی استان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای نخستین بار در استان یزد بحث اقتصاد دیجیتال در حوزه اشتغال را مطرح کرد، اظهار داشت: ایشان در جریان این سفر تاکید کردند که برای حل مشکل بیکاری بانوان استان، از ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی حاصل از توسعه این حوزه استفاده شود، بنابراین انتظار است فعالان حوزه فناوری از این فرصت استفاده کرده و ضمن احصای اولویت‌ها و مشکلات این حوزه، پیشنهادات و طرح‌های خود را ارائه دهند.

استاندار یزد همچنین از توجه ویژه استان به اقتصاد دیجیتال و تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در یزد به عنوان اولین کارگروه استانی در کشور خبر داد.

فاطمی در ادامه گریزی به وضعیت فعالیت اپراتور‌های تلفن همراه در استان زد و گفت: سهم بازار بعضی از اپراتور‌های تلفن همراه در استان یزد در تراز این استان نیست و سعی می‌کنیم مشکلات را حل کنیم. در مقابل، اپراتور‌ها نیز باید توسعه قابل توجه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به گلایه‌های مطرح شده در خصوص کم توجهی به محصولات حوزه IT تهیه شده در استان، بر معرفی محصولات این حوزه به مجموعه‌های اداری و صنعتی استان تاکید کرد.

استاندار یزد اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای تحقق کامل دولت الکترونیک در استان یزد وجود دارد بنابراین باید افق را بر این مبنا قرار دهیم که نیازی به مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌ها نباشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..