تفت و اردکان در صدر پوشش واکسیناسیون استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: شهرستان‌های اردکان و تفت با پوشش ۹۶ درصدی واکسن بیشترین آمار را در استان یزد دارند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر میرزایی در نشست اندیشگاه سلامت با محوریت سویه امیکرون و وضعیت پوشش واکسیناسیون در استان اظهار داشت: شهرستان‌های اردکان و تفت با پوشش ۹۶ درصدی واکسن بیشترین امار واکسیناسیون و شهرستان میبد با ۸۲٫۵ درصد و بافق با ۸۵٫۶ درصد، کمترین امار واکسیناسیون را در استان یزد را دارند.
وی با اشاره به پوشش واکسیناسیون در استان یزد ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن و ۷۹ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به واکسینه شدن ۶۰ درصد مادران باردار، افزود: همچنین ۴۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که سه ماه از دریافت دوز دوم ان‌ها گذشته است، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر میرزائی گفت: تاکنون ۱۰ مورد سویه امیکرون در استان یزد شناسایی و تایید شده است که در گروه سنی ۱۰ تا ۵۹ سال قرار دارند که یک نفر زن و مابقی مرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به روند کاهشی بیماری در ۸ هفته گذشته، ادامه داد: از هفته قبل، شاهد افزایش نسبی مراجعان سرپایی کرونا به مراکز ۱۶ ساعته پیشگیری کرونا بوده ایم و در برخی شهرستان‌ها موارد بستری نیز افزایش یافته است.

دکتر میرزائی با اشاره به شدت بالای انتقال سویه جدید بر تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی تاکید کرد.

در ادامه رئیس اندیشگاه سلامت، اجتماعی شدن سلامت، تغییر سبک زندگی با سواد سلامت، سطح بندی خدمات با اجرای پزشک خانواده و پوشش همگانی سلامت را از اهداف میانی برای رسیدن به سلامت همه جانبه با محوریت انسان سالم دانست.

دکتر لطفی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ پیام گذار سلامت در سازمان‌ها و ادارات استان مشغول به فعالیت هستند.

همچنین متخصصان عفونی، ژنتیک، ریه و ایمونولوژی کاهش فوتی‌ها را هنر واکسیناسیون بیان کردند و بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کردند.

نشست اندیشگاه سلامت با محوریت سویه امیکرون و وضعیت پوشش واکسیناسیون در استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، متخصصان عفونی، ژنتیک، ریه و ایمونولوژی و اعضای اندیشگاه سلامت در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..