استاندار یزد:

نرخ بیکاری استان به ۸ درصد کاهش یابد/خروجی کارگروه اشتغال باید تاثیرگذار باشد

استاندار یزد با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و تلاش برای اشتغالزایی در استان، گفت: برنامه استان کاهش نرخ بیکاری به ۸ درصد است لذا تاثیر خروجی کارگروه اشتغال باید بر نرخ اشتغال استان مشهود و معنادار باشد.

«مهران فاطمی»در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان این که موضوع اشتغال در صدر مسائل استان است و برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری باید بر اساس برنامه زمانبندی مشخص و خروجی‌های اجرایی در مصوبات باشد، اظهار کرد: نتیجه این جلسات باید تاثیر مشهود و معنادار بر نرخ اشتغال استان باشد.

وی با بیان این که برنامه استان این است که نرخ بیکاری استان به هشت درصد کاهش یابد، تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در این حوزه اجرایی می‌شود، باید منجر به کاهش نرخ بیکاری در طول چهار سال شود و به نرخ مطلوب برسیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه برخی نقاط قوت ما به نقاط ضعف تبدیل شده به عنوان نمونه روستاها که یک نقطه قوت بوده به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و استفاده نامناسب از ظرفیت روستاها، در حال کاهش جمعیت هستند.

وی با بیان این که باید براساس الگوهای موفق روستایی در سطح کشور و حتی استان بررسی کنیم که به چه شکلی با تقویت روستاها اقتصاد این بخش تقویت و جمعیت در روستاها حفظ خواهد شد، افزود: هر روستا، یک عاملیت پیشرفت دارد که می‌تواند برای مثال دهیار روستا باشد یا هر شخص و هر چیز دیگری که این قابلیت و قدرت را داشته باشد.

استاندار با تاکید بر لزوم نیاز به یک برنامه اجرایی و قابل توجیه برای پیشرفت روستاها، ادامه داد: آنچه که مورد نظر است، مدل اجرایی و عملیاتی برای تحقق اهداف و سپردن عاملیت به دهیار، همچنین حمایت پرقدرت دستگاه‌ها و بانک‌های استان است تا بر اساس برنامه زمان‌بندی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان این که حتی ممکن است به همه اهداف هم دست پیدا نکنیم، عنوان کرد: اگر موارد شا خص، احصا و بررسی شود و بتوانیم به آن ها جامه عمل بپوشانیم، قطعاً نتیجه مطلوبی درپی خواهد داشت و می‌توانیم برای موارد بعد هم در گام‌های بعدی اقدام کنیم.

فاطمی با اشاره به لزوم حضور تعاونی‌ها در روستاها و تقویت تعاونی‌های موجود روستایی در سطح استان، تصریح کرد: روستاهای استان یزد در هر شهرستان به صورت منظومه و کنار هم قرار دارند و می‌توان فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی روستایی را به صورت اشتراکی انجام داد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در روستاها از سوی افراد غیرروستایی، عنوان کرد: الگوهای موفق در این زمینه هم زیاد داریم و لازم است از الگوهای عملی و مدل اجرایی آن برای توسعه روستاها و معکوس شدن مهاجرت بهره ببریم.

استاندار با بیان اینکه در تلاشیم اقتصاد پایدار و اشتغال و جمعیت روستایی ایجاد کنیم، اظهار کرد: توجه به آموزش و همچنین حوزه بهداشت و درمان در روستاها از ضروریات است و اگر از این موارد غفلت کنیم، هیچ یک از کارهای انجام شده به نتیجه مطلوب نمی رسد چون بخشی از مهاجرت‌ها فارغ از شغل و اقتصاد به آموزش و بهداشت و درمان مرتبط است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..