برگزیدگان چهارمین رویداد مد و لباس یزد معرفی شدند

چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با محوریت «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با محوریت «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز» با ارسال ۲۲۸ طرح از ۳۶ هنرمند از استانهای آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، کرمان، گلستان، هرمزگان، البرز و یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت ستاد اقامه نماز یزد برگزار شد.

داوری آثار توسط «توران سنجری» از پیشکسوتان این هنر و موسس اولین آموزشگاه خیاطی و گلدوزی یزد و دومین آموزشگاه گلدوزی و دوخت‌های سنتی در ایران و همچنین «زیبا مومنی» از اساتید دوخت‌های تزیینی و سنتی انجام گرفت و صبح امروز طی مراسمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شش اثر برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد، تجلیل و قدردانی شد.

براساس نظر هیات داوران، «سپیده محب علی» از تفرش استان مرکزی، «نجمه حاج غنی» از استان کرمان و «حمیده طامهری» از استان یزد به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند، همچنین «راضیه دهقان» از مهریز استان یزد، «مریم غلامی دهتویی» از استان البرز و «فرزانه نوذری مرقی» از کاشان استان اصفهان، شایسته تقدیر شناخته شدند.

هیات داوران این رویداد در بخشی از بیانیه‌ی پایانی خود آورده‌اند؛‌ «قطعا که آثار و دست دوخته‌های همه هنرمندان شرکت کننده ارزشمند و قابل تقدیر است اما تعدادی از کارها ظرافت و زیبایی بیشتری داشته و چشم نوازتر است و در نهایت هر مسابقه و جشنواره‌ای چند برگزیده دارد که حکم به داوران است تا از بین همه خوبان، برترین را برگزینند و اگر غیر از این بود همه آثار ارسالی برایمان برگزیده هستند و دارای ارزش معنوی می‌باشند.»

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..