پیشرفت ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به تخصیص تاکنون بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان جهت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان، از پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح‌های مصوب سفر معظم‌له خبر داد.

«سیدمجتبی حسینی‌پور» ضمن گرامیداشت دوازدهم دی ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ به استان یزد، به تشریح آخرین وضعیت طرح‌های مصوب این سفر پرداخت و تصریح کرد: ۷۲۱ طرح با اعتبار اولیه ۱۷۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که ۲۱۶ میلیارد تومان طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ به اعتبارات سفر افزده شد؛ همچنان که در سال جاری ۸ میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص داده شد و مجموع اعتبارات سفر تاکنون به بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: استان یزد در راستای طرح‌های مصوب سفر و باتوجه به مقتضیات، درخواست توسعه برخی از طرح‌ها را ارائه کرد که با موافقت روبرو شده است.

این مسئول در این باره اضافه کرد: ۳ طرح «خوابگاه دانشکده علوم قرآنی میبد»، «تکمیل کتابخانه مرکزی یزد» و «تکمیل بیمارستان شهید رهنمون، پارکینگ بیمارستان و بیمارستان بحران» در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از محل ردیف سفر، اعتبار دریافت کرده‌اند.

وی گفت: باتوجه به موقعیت بیمارستان شهید رهنمون، پارکینگ از ضروریات طرح بود که به آن اعتبار داده شده است، همچنین بخاطر فراگیری بیماری کرونا، سال گذشته پیشنهاد ایجاد بیمارستان بحران در جوار بیمارستان شهید رهنمون ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت استان همچنین به مصوبات «توصیه‌ای» سفر ایشان نیز اشاره کرد و مطالعه و اجرای باند دوم محور یزد – طبس، تکمیل مطالعات و اتصال راه‌آهن یزد به خط آهن اصفهان – شیراز و آب رسانی خط دوم به استان یزد ذکر کرد.

وی در خصوص راه‌اندازی طرح راه آهن یزد – اقلید، اظهار کرد: این طرح با اعتبارات خوبی که اختصاص یافت، هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق اعتبار جدید ۲۵۰ میلیارد تومانی تا پایان سال، امید است تا خردادماه سال ۱۴۰۱ فاز اول آن به بهره برداری برسد.

حسینی‌پور همچنین درباره باند دوم محور یزد – طبس گفت: ۲۴ کیلومتر محور به بهره برداری رسیده، ۴۳ کیلومتر در دست اجراست و مابقی محور در محدوده استان، در قالب قرارداد مشارکتی دنبال خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین درباره طرح بزرگ خط دوم انتقال آب به یزد، گفت: طرح تغییراتی در مسیر خط داشته و از بهشت آباد به خرسان منتقل شده است، ۶۰ کیلومتر آن اجرا شده و در سالجاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و امید است با پیگیری‌های مجدانه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد تداوم عملیات این طرح بزرگ باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..