امام جمعه یزد:

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش والایی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به ویژه در مفهوم شناسی و تبیین خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقش والایی دارند و نیاز است در این زمینه بیش از گذشته فعالیت منجسم و گسترده داشته باشند.

آیت الله «محمد رضا ناصری» در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد بر لزوم پیاده سازی معارف اسلامی در جامعه تاکید و اظهار کرد: نباید به پژوهش ها و تالیفات اکتفا نمود بلکه لازم است جهت پیاده سازی و گسترش علوم، معارف و اخلاق اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: معنویت و اخلاق زیر بنا و جهت دهنده به تمام حرکت ها و فعالیت هاست و برای رسیدن به جامعه ای اسلامی باید برنامه ریزی نمایم تا شاهد تحول در تمام عرصه ها باشیم.

امام جمعه یزد به ضرورت توجه به معرفت شناسی از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: شناخت خدا و معرفت شناسی از دوران کودکی باید به کودکان آموزش داده شود تا فرزندانمان با فطرت الهی خود آشنا شده و رشد نمایند.

آیت الله ناصری ادامه داد: اتصال علم به دین و معنویت ضروریست و آموزش و پرورش باید تلاش نماید تا کودکان و نوجوانان در کنار درس و علم آموزی با توحید و فطرت الهی خود نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و محافل مذهبی و همچنین گسترش آموزش های غیرحضوری، نوجوانان و جوانان ما در استفاده از فضای مجازی دچار آسیب هایی شده اند که نیاز است برای مقابله با این آسیب ها راهکارهای مناسب و عملی ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گروه های علمی و تخصصی باید مباحث دینی و معرفتی را به صورت ساده و کوتاه تدوین کنند و این مطالب با شیوه های جذاب به دانش آموزان ارائه گردد تا بعد از گذشت چند سال نوجوانان کاملا با مباحث معرفتی و خداشناسی آشنا شوند.

وی افزود: حوزه علمیه باید با اتکا به خداوند متعال و با اخلاص و حرکت جهادی در زمینه هدایت دینی نوجوانان و جوانان فعالیت نماید و با برنامه ریزی و راهکارهای عملی از تلاش و کوشش مأیوس نشود.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: لازم است مفاهیمی همچون خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است کاملا مفهوم شناسی شود، این که مراد از این واژه ها چیست؟ و چگونه می‌توان این مفاهیم را محقق کرد؟

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به ویژه در تبیین و مفهوم شناسی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقش والایی دارند و نیاز است در این زمینه بیش از گذشته فعالیت منجسم و گسترده داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمدن اسلامی خواست امام راحل (ره) بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان حضرت امام خمینی (ره) از برپایی حکومت اسلامی صحبت می کرد خیلی ها با فرمایشات ایشان مخالفت کرده و حتی بعضی ایشان را تمسخر کرده و می گفتند با وجود رژیم شاهنشاهی برپایی و استقرار حکومت اسلامی امکان ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر امام جمعه یزد، آیت الله ناصری ادامه داد: ولی حضرت امام (ره) با همت و اخلاصی که داشت هیچگاه مأیوس نشد و انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد، امروز نیز ما وظیفه داریم جهت نیل به آرمان های انقلاب اسلامی از جمله تمدن سازی تلاش نمایم و با برنامه ریزی درست شاهد تحول در جامعه باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..