وسایل فعال شهربازی های یزد استاندارد است

no-thumbs

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: این خطه از نظر وسایل شهربازی ها جزو استانهای دارای بیشترین استاندارد است و تمامی وسیله های فعال گواهی استاندارد دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی با بیان اینکه استان یزد ۱۷ شهربازی دارد که از این تعداد چهار شهربازی به دلیل نداشتن گواهی استاندارد تعطیل است افزود: هشت شهربازی استان شامل پارک هفتم تیر، آزادگان، شهدا، غدیر و آزادشهر یزد، آزادی اردکان، باران ابرکوه و پارک بزرگ شهر تفت استاندارد هستند و درمجموع ۲۷ وسیله بازی گواهی استاندارد دارند.
وی همچنین با بیان اینکه در چهار شهربازی دیگر استان برخی وسایل بازی استاندارد است ادامه داد: این شهربازی ها در مجموع ۳۵ وسیله استاندارد و ۱۰ وسیله غیراستاندارد دارند که از فعالیت وسایل غیراستاندارد جلوگیری شده است.
وی اضافه کرد: یک شهربازی دیگر در شهر یزد نیز بدون مجوز است که مشکل آن از وسایل های بازی نیست، بلکه به سیستم آتش نشانی آن مجموعه بازمی گردد.
مدیرکل استاندارد یزد گفت: با توجه به اتفاق هایی که درخصوص استاندارد نبودن وسیله های بازی در شهربازی های کشور رخ داده طی نامه ای به شهرداری ها و صاحبان پارکها به دقت بیشتر در این خصوص تاکید کرده ایم و همواره با بازدیدهای سرزده، بازرسی ها و توجه به گزارش های مردمی نیز در صدد جلوگیری از بروز اتفاق در این مجموعه ها هستیم.
ماجدی با قدردانی از همکاری شهرداری های استان با اداره کل استاندارد افزود: برای مثال سال گذشته پس از گزارش یکی از همکاران اداره استاندارد از وضعیت وسایل بازی پارک آزادی اردکان، با همکاری مطلوب شهرداری این شهر هفت دستگاه قدیمی و غیراستاندارد از پایه بریده و دستگاه های دارای گواهی استاندارد خریداری و نصب شد.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل استاندارد یزد آمادگی دارد به منظور فعال شدن شهربازی های تعطیل استان نسبت به طراحی و معرفی وسایل بازی استاندارد برای خرید همکاری کند.
این مسئول درباره چگونگی تشخیص خانواده در خصوص استاندارد بودن یا نبودن وسایل شهری بازی ها اظهار کرد: وسایل استاندارد همه شهربازی ها دارای برچسب استاندارد و تاریخ بازرسی است و با ابلاغ سال گذشته مقرر شد یک تابلوی استاندارد نیز در کنار این وسایل نصب شود.
ماجدی افزود: اداره کل استاندارد یزد در راستای بروز کردن اطلاعات مسئولان فنی شهربازی ها هرساله به طور منظم برای آنان دوره های آموزشی برگزار می کند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون نظرسنجی درخصوص تمایل خانواده ها به نوع خدمات و وسایل بازی در شهربازی ها صورت نگرفته و هر چند که این موضوع جزو وظایف اداره کل استاندارد نیست اما مردم می توانند با برقراری تماس با سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ و تلفن گویای ۱۵۱۷ درباره آن اظهارنظر کنند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..