ورودی شهر خرانق ساماندهی می‌شود

شهردار خرانق گفت: ساماندهی ورودی شهر از اولویت‌های شهرداری خرانق است.

«عبدالرسول یزدی» در بازدید از ورودی‌ شهر خرانق و بلوار آیت الله «سیدمهدی مهدوی خرانق»، با بیان این که مبادی ورودی شهر یکی از مهم‌ترین ساختار کالبدی و فضایی در شهر است، گفت: اولویت ما در شهرداری ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری در ورودی‌، بلوار و خیابان‌ها و میادین و فضاهای سبز است.

وی افزود: متاسفانه ورودی‌ شهر خرانق زیبنده شهر نیست و رهگذران مسیر مشهدالرضا(ع) از این طریق با ورود به شهر اولین تصویر از شهر را در ذهن خود تداعی می‌کنند.

یزدی با اشاره به اینکه مبادی ورودی هر شهر به عنوان پیشانی شهر همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از این رو این ورودی‌ باید از نظر طراحی متناسب به شرایط و شاخصه‌های آن در نظر گرفته شود.

وی ورودی‌ شهر را اولین و تاثیر گذارترین فضای شهری در مواجهه با شهر عنوان کرد و افزود: ورودی‌ شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران و رهگذران در بدو ورود به شهر با آن روبرو می‌شوند و بخش عمده تصورات آن‌ها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه تشکیل می‌شود ،بنابراین ساماندهی و زیباسازی شهر در اولویت شهرداری قراردارد که امیدواریم نوروز ١٤٠١، نوروزی متفاوت و پویا داشته باشیم.

یزدی در پایان عدم ارائه تصویر مناسب و با هویت از ورودی های شهری و نداشتن جذابیت بصری را از مواردی خواند که تاثیر بصری و ادراکی عمیقی در ناظران که شامل شهروندان و گردشگران هستند، می‌گذارد.

شهردار تاکید کرد: پژوهشی کاربردی در چگونگی طراحی مناسب این فضاها به خصوص استفاده از سرمایه‌های طبیعی و فرهنگی خرانق که از مهمترین آنها بناهای تاریخی و استفاده درست المان از آنها در مبادی ورودی شهر که هم به حفظ این سرمایه طبیعی و ملی و هم منجر به ایجاد انگیزه برای گردشگران می شود، از ضروریات اجرای این طرح است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..