ابراز نگرانی استاندار یزد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار یزد ضمن نگران‌کننده خواندن کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، بر لزوم بازبینی اقدامات کنترلی انجام شده به منظور توقف آمار افزایشی مبتلایان به کرونا در استان تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با اشاره به نگرانی های موجود در استان در خصوص سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون و آمار افزایشی مبتلایان به کرونا در استان، گفت: براساس آخرین آمار تاکنون هشت مورد ابتلای قطعی به سویه امیکرون در استان به ثبت رسیده همچنین روند آمار مبتلایان به کرونا در استان روبه افزایش است.

وی با اشاره به لزوم بازبینی اقدامات و فعالیت های انجام شده در زمینه مقابله با کرونا جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر اقدامات، اظهارداشت: مسئله سلامت و جان مردم برای ما بسیار مهم است، آمار صعودی مبتلایان و آمار نزولی شاخص رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار نگران کننده و نیاز نگاه جدی است لذا مسئله کرونا باید به عنوان اولویت یک روی میز کار تمام مدیران و مسئولان بوده و برای آن برنامه ریزی کنند.

استاندار در ادامه به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است جلسات اقناعی با اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جماعات استان و محلات و فرمانداری ها برگزار و نسبت به لزوم دریافت دوز سوم واکسن و رعایت توامان پروتکل های بهداشتی جهت عبور از موج احتمالی پیش رو و عوارض و آسیب های آن، تاکید شود.

فاطمی اظهار کرد: مجموعه بهداشت و درمان استان اقدامات لازم جهت آمادگی زیرساخت های بیمارستانی و ذخایر دارویی استان را انجام دهند تا در صورت وقوع موج بعدی، بتوانیم به خوبی از آن عبور کنیم همچنین با همکاری فرمانداران شهرستان های دارای آمار افزایشی کرونا، به صورت مستقیم به مسئله ورود و مداخله کنند تا شیب صعودی بشکند.

وی همچنین خواستار تشدید نظارت فرمانداران و دستگاه های مسئول بر رعایت پروتکل ها شد واضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری در شهر یزد و شهرداران شهرستان ها با همکاری و تعامل با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به فضاسازی شهر در خصوص تاثیر واکسیناسیون و سویه امیکرون اقدام کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش ورود کارمندان به ادارات را منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا یا داشتن نتیجه تست PCR منفی عنوان و تصریح کرد: در غیر اینصورت باید از ورود آن ها به محل کار ممانعت بعمل آمده، در وهله اول برای آن ها غیبت رده شده و در نهایت به هیئت تخلفات اداری معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث مدارس نیز نظارت تیم های ناظر باید با جدیت انجام شود، همچنین تصمیمات ملی که در زمینه کنترل و مقابله با سویه جدید اتخاذ می شود، اجرا خواهد شد.

فاطمی در پایان بر حضور شخص مدیران در ستاد استانی مقبله با کرونا یا معرفی یک شخص اختیار تام برای حضور در این جلسه، رصد دقیق میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ترمینال ها، راه آهن و فرودگاه و نیزتشدید اجرای طرح شهید سلیمانی در کلیه شهرستان های استان با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری غیرقابل انکار آن تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..