عضو شورای شهر یزد:

بافت تاریخی یزد دچار آشفتگی در ساختار اجتماعی و کالبدی است

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که بافت تاریخی شهر دچار مشکلاتی مانند آشفتگی در ساختار اجتماعی و کالبدی است، بر لزوم توجه به این منطقه‌ی شهر و جلوگیری از بروز آسیب‌های گوناگون شد.

«مرتضی شایق» در جریان بازدید از بافت تاریخی شهر یزد که در راستای ضرورت حفظ و احیای این منطقه طبق ضوابط آن با حضور فرماندار و سرپرست و جمعی از مسئولان شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد انجام شد، بیان کرد: بافت تاریخی یزد دارای ریشه سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است ولی از طرف دیگر دارای برخی مشکلاتی است.

وی تصریح کرد: این بافت تاریخی دارای مشکلاتی چون آشفتگی در ساختار اجتماعی و کالبدی است که منجر به تخلیه برخی از ساکنین اصیل بافت شده است.

شایق با اشاره به ضرورت توجه به بافت تاریخی و لزوم تهیه طرح ویژه به‌منظور توسعه با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی، خواستار حضور مسئولان استانی در سلسله بازدیدهای بعدی از این منطقه شد.

«علیرضا نقوی» سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد نیز با اشاره به این که تخریب بافت‌های تاریخی ازجمله موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه شهری است، خاطر نشان کرد: طبق ضوابط، طرح معماری بناهای واقع در بافت تاریخی باید دارای هویت مناسب بافت بوده و این موضوع را به این سمت سوق می‌دهد که ساخت‌وساز در بافت تاریخی دارای هویت و شخصیت شود.

وی افزود: مطابق شرایط و ضوابط طرح تفصیلی، حدود ضوابط ارتفاعی، استفاده از مصالح و سایر موارد به تفکیک در بافت تاریخی مشخص شده است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شهردای ناحیه تاریخی یزد، نقوی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم و بخش خصوصی در احیای بافت تاریخی شهر، تصریح کرد: لازم است افراد شاخص و شناخته‌شده شهر، خیران بافت تاریخی و بخش خصوصی نسبت به احیا و حفظ و نگهداری بافت تاریخی یزد به کمک مدیریت شهری بیایند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..