تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد

استاندار یزد گفت: در سفر رئیس جمهور برای طرح‌های استان حدود هشت هزار میلیارد تومان مصوب شد که رقم خوبی است.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گزارشی درباره سفر رئیس جمهور به یزد ارائه کرد و گفت: تلاش ما این بود که هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و هم مشکلات و کمبود‌های استان یزد به رئیس جمهور و هیئت دولت معرفی شود.

وی افزود: برای طرح‌های استان نیز حدود هشت هزار میلیارد تومان در این سفر مصوب شد که رقم خوبی است. خیران نیز در دیدار با رئیس جمهور قرار شد هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها یا ایجاد طرح‌های مورد نیاز استان هزینه کنند.

فاطمی با اشاره به دغدغه امام جمعه در مورد راه آهن یزد تصریح کرد: برای راه آهن یزد – اقلید، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اما ایستگاه‌ها و علائم و الکترونیکی نصب نشده است. بر این اساس این طرح همچنان هم قابل استفاده نیست بنابراین در سفر هیئت دولت به استان یزد، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این طرح مصوب شد.

وی ادامه داد: راه آهن بافق – ارژنگ نیز که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز داشت که در این سفر مقرر شد ۴۸۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم وزارت راه و شهرسازی به این طرح اختصاص دهند.

استاندار یزد اظهار داشت: زیرساخت حمل و نقل ریلی و هوایی در استان یزد دچار مشکل است، اما پیگیر حل این مشکلات هستیم و به زودی نیز با سرمایه گذاری یکی از معادن بزرگ استان و یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت هواپیمایی یزدی در استان شکل می‌گیرد و خطوط هوایی جدید برای این استان ایجاد خواهد شد.

وی در مورد قطار یزد – تهران و بالعکس که مورد تاکید امام جمعه یزد است، گفت: تحریم‌ها از یک طرف و زیانده بودن قطار‌ها از سوی دیگر عامل کاهش قطار‌های این مسیر است، اما با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی شده و قرار است به این موضوع ورود کنند تا مسئله حل شود.

فاطمی از برنامه ریزی برای ایجاد پهنه صنایع پیشرفته در اردکان خبر داد و یادآور شد: این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد نیز مطرح شد و برنامه ریزی آن به زودی انجام می‌شود.

وی همچنین به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و مصوبات حوزه آب و انتقال آب پرداخت و بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، به زودی اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم می‌خورد.

استاندار یزد در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: روال بودجه بندی کاملا تغییر کرده و صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها شکل می‌گیرد که ۲ هزار میلیارد تومان دولت به این صندوق واریز می‌کند و درآمد‌های استان از جمله مازاد درآمد مالیاتی، درآمد معادن و … نیز به این صندوق واریز می‌شود که در استان هزینه خواهد شد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که برگرفته از دغدغه‌های مردم است را در نظر داریم و رهنمود‌های ایشان ملاک عمل ما است و این موارد را در شورای معاونان به طور مرتب مطرح و بررسی می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..