یزد، میزبان رقابتهای قرآنی و ورزشی

no-thumbs

رقابت های قرآنی و ورزشی جامعه القرآن کشور مرداد ماه امسال در سه بخش قرآنی و پنج رشته ورزشی به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزاین موضوع در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ریاست محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در سالن موحدین استانداری اعلام شد.
در این مسابقه ها که از ۱۱ تا ۱۴ مرداد ماه برگزار می شود ۴۰۰ شرکت کننده داخلی و ۲۶ میهمان خارجی در بخش های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن و رشته های فوتبال، تیراندازی، تنیس، دارت و دوی ۱۰۰ متر به رقابت می پردازند.
در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی یزد همچنین در خصوص برگزاری مطلوب برنامه های سالروز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی (۱۸ تیرماه) و روز ادبیات کودک و نوجوان بحث و تبادل نظر شد.
معاون استاندار یزد در پایان این نشست در جمع خبرنگاران بر لزوم برگزاری هر چه مطلوبتر مسابقه های قرآنی و ورزشی به میزبانی یزد با همکاری دستگاههای مرتبط تاکید کرد.
طالبی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز درگذشت استاد مهدی آذریزدی اظهار کرد: در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و نقش استاد آذریزدی در گسترش ادبیات و تربیت کودک و نوجوان برنامه هایی مطرح و تقسیم کار شد.
وی افزود: در این نشست همچنین درباره ساماندهی آرامگاه استاد آذریزدی که با مشکلات و موانعی روبرو بود تصمیم هایی گرفته شد.
۱۸ تیر ماه سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ثبت و نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..