تخفیف عوارض پروانه ها‌ی ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن یزد

no-thumbs

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، از تخفیف در صدور عوارض پروانه‌ها ی ساختمانی در طرح اقدام ملی مسکن استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، خواجه رضایی در نشست شورای مسکن استان افزود: شهرستان به شهرستان وضعیت پیشرفت پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: فرمانداران و شهرداران مواردی را که در خصوص پیشرفت طرح‌ها مشکل ساز است طرح موضوع کردند و مدیران دستگاه‌های اجرایی راهکار‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه نمودند.

خواجه رضایی افزود: از مهمترین تصمیمات این نشست تخفیف در صدور عوارض پروانه‌ها و مسائل مرتبط با تراکم و تراکم‌های مازاد بود.

 

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: مقرر شد هزینه‌ تعرفه‌های خدمات مهندسی با تخفیفات ویژه ارائه گردد.

 

خواجه رضایی در خصوص قانون جهش مسکن گفت: مفادی از قانون که مرتبط با هزینه‌های زیر ساخت‌ها می‌باشد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های خدمات رسان مفاد قانونی قانون جهش تولید مسکن را لحاظ کنند.

 

استاندار در این نشست با بیان اینکه مسئله طرح نهضت ملی مسکن با پشت میزنشینی قابل پیگیری نیست گفت: مدیران دستگاه‌ها و مسئولان باید به اتفاق فرماندار هر شهرستان به صورت هفتگی از یک الی دو پروژه شهرستانی بازدید میدانی انجام داده و متعاقب آن جلسه شورای مسکن شهرستان را برگزار کنند.

فاطمی افزود: در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها باید آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن بررسی و تصمیمات لازم برای حل موانع احتمالی و تسریع در اجرای آن‌ها اتخاذ و در صورت لزوم موضوعاتی که باید در سطح استان پیگیری و حل گردد، احصا و در جلسه شورای مسکن استان مطرح شود.

 

وی گفت: مسئله مسکن برای استان یزد یک مسئله مهم و جدی است لذا باید برای مراحل مختلف کلیه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن طبق برنامه زمان بندی تعریف شود تا در صورت وجود موانعی در هر یک از مراحل اجرای پروژه ها، موانع به سرعت شناسایی و حل شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..