برگزاری دوره جستجو و نجات در کوهستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: ۳۰ امدادگر جمعیت هلال احمر استان یزد در دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان که به مدت چهار روز برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوز، وهاب نخل بند با اشاره به ضرورت کسب مهارت نجاتگران و آمادگی برای امدادرسانی در حوادث گفت: شرکت کنندگان در این دوره، مباحث تخصصی شامل ابزارشناسی، بقا در کوهستان، تغذیه در کوهستان، آشنایی با تجهیزات، بسکت کردن و حمل مصدوم و صعود و فرود را فرا گرفتند.

وی افزود: آمادگی و افزایش دانش و مهارت‌های عملی و ارتقای توان عملیاتی امدادگران و نجاتگران کوهستان برای امدادرسانی در حوادث کوهستان، مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت: امدادگرانی که این دوره را می‌گذرانند به عنوان یک نجاتگر هلال احمر در حوادث کوهستان در پایگاه‌های تفت و مهریز همکاری دارند.

نخل بند با اشاره به آمار حوادث کوهستان در ۹ ماهه امسال تصریح کرد: ۳۰ مورد حادثه و ۷۱ نفر مصدومان این حوادث بودند که امدادرسانی شدند.

وی به افرادی که قصد صعود به کوه را دارند، توصیه کرد حتما با دانش کامل و همراه داشتن ابزار و البسه مناسب به کوهستان بروند و در صورت حادثه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..