شناسایی باند حرفه‌ای زمین خوار در میبد

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد: اعضای یک باند حرفه‌ای جعل اسناد و زمین‌خواری به جرم کلاهبرداری، تصاحب و فروش اراضی و اموال عمومی و دولتی بازداشت شدند.

به گزارش یزدی نیوز مجید فرهمندزاده گفت: این باند کلاهبردار، اراضی مجهول المالک، املاک اشخاص ساکن خارج از کشور و اراضی عمومی و دولتی را شناسایی و سپس با سوءاستفاده از سوابق اسنادی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی مبادرت به جعل، تصاحب و فروش این اموال می‌کردند.

وی افزود: برابر اسناد پرونده، باند مزبور با محوریت یکی از ادارات مرتبط با قوه قضاییه و با همراهی افرادی از اداره ثبت اسناد میبد و همکاری چند دلال ثبتی پس از شناسایی املاک، با شگرد‌هایی همچون جعل و دستبرد به اسناد دفتر رسمی اقدام به زمین خواری می‌کردند.

این مقام قضایی اظهار داشت: این افراد با سوء استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از ارتباطات نامتعارف و بهره گیری از اطلاعات سوابق ثبتی، اهداف خود را محقق می‌کردند و در این زمینه چندین کارت و حساب بانکی مربوط به افراد دیگر و همچنین یک هارد حاوی اطلاعات ثبتی کشف شده که این افراد برای پولشویی و انجام جرائم خود از آن بهره می‌گرفتند.

وی به کلکسیونی از جرائم مختلف توسط نفر اصلی این باند اشاره کرد و گفت: فرد اصلی این باند که به محض صدور حکم قطعی، نام کامل او در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، علاوه بر همکاری با دلالان ثبتی و زمین خواری، تحت عنوان جذب کمک برای خرید تجهیزات برای اداره متبوع خود از سوی برخی از ارگان‌ها و نهاد‌های مردمی نیز وجوهی را اخذ و با همکاری یکی از کارکنان مورد اعتماد خود مبالغ را به حساب بانکی اقوام و نزدیکان خود واریز کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از تحقیقات گسترده پیرامون جرائم این باند خبر داد و بیان داشت: جابجایی مبالغ مختلفی از وجوه ناشی از جرم، بین این افراد، جعل قولنامه‌های مختلف و تبانی برای تعدی به اموال عمومی و مردم توسط این افراد انجام شده است.

وی به رصد اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی نهاد‌های اطلاعاتی و نظارتی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر جمع آوری اطلاعات کامل جرائم این افراد، بررسی در خصوص جرائم مشابه توسط تعداد دیگری از افرد در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..