مجمع زنان کارآفرین در یزد تشکیل می شود

به گزارش یزدی نیوزدر جهت اشتغال زنان و دختران نیازمند و جویای کار با رویکرد توسعه اشتغال خانگی بزودی در استان یزد، مجمع زنان کارآفرین یزد به دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل میشود.

در دومین جلسه گروه کاری اشتغال زنان با محوریت تعاونی ها و مراکز کارآفرینی زنان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با تاکید بر لزوم تشکیل مجمع زنان کارآفرین استان برای جلب مشارکت بانوان در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی و بخصوص مشاغل خانگی از دستگاه های اجرایی خواست تا برنامه ها و طرح های خود را منطبق با اهداف کارگروه اشتغال بانوان تنظیم نمایند.

دکتر خامسی هامانه با توجه به حساسیت کنونی جامعه و نرخ بالای زنان بیکار در اجتماع افزود: باید از مرحله شعار بیرون آمد و طرح هایی ارائه داد که جنبه عملی داشته باشند. در این راستا به زودی مجمع زنان کارآفرین را با الگو برداری از نهادهای مشابه در کشور تشکیل خواهیم داد.

آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کارو رفاه استان یزد با اشاره به خلأ بازار کار برای بانوان نیازمند استان خواستار راه اندازی بازارچه ویژه بانوان با همکاری شهرداری و سازمان های ذیربط به خصوص میراث فرهنگی و صنایع دستی شد. وی همچنین خاطر نشان کرد با توجه به وفور جوانان تحصیل کرده در رشته های متعدد و کمبود فرصت های شغلی در مناصب دولتی و اداری باید جوانان را در دانشگاه ها با جلسات مشاوره و راهنمایی به سمت کارهای غیردولتی و حضور در بازارهای کار و صنایع دستی و حتی مشاغل خانگی مرتبط با رشته های تحصیلی شان تشویق کرد .

در جلسه گروه کاری اشتغال زنان با محوریت تعاونی ها و مراکز کارآفرینی بانوان، پیرامون دستیابی به راه های توسعه و ترویج مشاغل خانگی و راهیابی به بازار کار بین اعضا و نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

بخش نظردهی بسته شده است..