ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی در استان یزد

گروه صنعتی، معدنی چادرملوی اردکان و مپنا، قرارداد ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوز ، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان گفت: یکی از مشکلات عمده صنعت فولاد کشور نبود زیر ساخت ها از جمله برق ، گاز و آب است که فولادی ها باید خود به فکر تامین این زیر ساخت ها باشندکه اتفاقا کار خوبی است که بتوانیم با تامین این زیر ساخت ها، کمک بزرگی به کشور در جهت توسعه پایدار کرده باشیم .

مهندس تقی زاده در ادامه افزود : شرکت چادرملوی اردکان توانسته با کمک شرکت های فولادی و صنعتی دغدغه آب را در فلات مرکزی حل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل دوم موضوع کمبود برق در کشور است که البته چادرملوی اردکان توانسته با ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اردکان یزد علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود بیش از نیمی از برق تولیدی خودرا به شبکه سراسری منتقل کند و اکنون هم در نظر داریم با سرمایه گذاری برای ساخت دو نیروگاه ۵۴۶مگاواتی سیکل ترکیبی و ۱۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی مجموع تولید خود را به بیش از ۱۷۳۰ مگاوات برق برسانیم .

مدیرعامل چادرملوی اردکان گفت: امضای قرارداد ساخت نیروگاهی ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان که به روش epc و نیروگاه بهاباد که به شکل bot اجرا می شود را به فال نیک میگیریم و امیدواریم که گروه مپنا بتوانند در سریعترین زمان ساخت آنها را به اتمام برساند و با وارد مدار کردن آن امیدها را در دل مردم بیشتر کند.

دکتر علی آبادی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه مپنا نیز گفت: به مردم این نوید را خواهیم داد که زودتر از موعد مقرر بتوانیم این دو پروژه را وارد مدار کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..