یزد، میزبان اولین همایش کشوری سلامت معنوی

رئیس کار گروه مراقبت مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برگزاری اولین همایش کشوری سلامت معنوی به میزبانی یزد خبر داد.

دکتر «محمدرضا آقایی» در این باره اظهار کرد: همایش ملی «چشم‌انداز اصول و مبانی اجرائی سلامت معنوی» با حضور جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه سلامت معنوی و مدافعان سلامت، نهم دی ماه به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تبادل تجربیات، فرصت‌ها، چالش‌ها، موانع و ارائه راهکارهای ارتقاء سلامت در نظام سلامت کشور از محورهای این همایش است.

آقایی با اشاره به درخواست ۱۷ بیمارستان استان جهت شرکت در این طرح، گفت: در حال حاضر ۱۰ بیمارستان دولتی و چهار بیمارستان خصوصی در استان یزد در حوزه سلامت معنوی فعالیت دارند.

رئیس کار گروه مراقبت مرکز تحقیقات سلامت معنوی افزود: تیم مراقبت معنوی در بیمارستان‌ها، با حضور پزشک، روانشناس، مددکار، پرستار و مراقب معنوی که توسط دفتر نهاد رهبری انتخاب می‌شوند، خدمات مراقبت و سلامت معنوی در بیمارستان‌ها را انجام می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از وبدا یزد، آقایی در پایان تصریح کرد: در طرح سلامت معنوی، خدمات مراقبتی و مشاوره شامل خدمات تسکینی، حمایتی و مراقبتی در بعد سلامت معنوی به بیماران ارائه می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..