در مراکز عمومی وارد اینترنت و موبایل بانک نشوید

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: اختصاص نام کاربری خاص، کلمه عبور قوی و فعال کردن رمز یک‌بارمصرف برای تأییدیه ورود، مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران است.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: رعایت نکردن نکات امنیتی در خدمات بانکداری الکترونیک از سوی بانک‌ها، مؤسسات و کاربران، زمینه سرقت موجودی حساب‌ها را برای فرد کلاهبردار فراهم می‌کند.

وی افزود: کاربران این‌گونه خدمات باید در تخصیص کلمه عبور به مواردی همچون استفاده از کاراکتر‌های ترکیبی، بزرگ و کوچک و علائم مختلف، استفاده نکردن از اسامی و اعداد خاص، تغییر دوره‌ای آن‌ها، استفاده نکردن مجدد از رمزی که قبلاً به کار برده شده، استفاده نکردن از رمز یکسان برای بانک‌های متفاوت، عدم یادداشت موارد و به همراه داشتن آن‌ها، عدم ذخیره‌سازی در مرورگر‌ها و عدم استفاده از رمز عبور پیش‌فرض دقت کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد تصریح کرد: کاربران تا جایی که امکان دارد نباید در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار آنان می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارند وارد اینترنت بانک یا موبایل بانک خود شوند. همچنین از پاسخ به ایمیل‌های مشکوک ارسالی به نام بانک خودداری کنند.

ابوطالبی ادامه داد: هنگام واردکردن آیتم‌های ورود به بانک مراقب باشید تا کسی شما را نبیند، مشخصات ورود به صفحه خود را به هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید، پیامک برداشت و واریز به حساب خود را فعال کنید، از افزونه‌ها و برنامه‌های امنیتی مثل ضد فیشینگ استفاده کرده و همچنین به هیچ‌وجه در هنگام استفاده از بانکداری آنلاین VPN خود را روشن نکنید.

وی گفت: کاربران باید برای دریافت موبایل بانک حتماً به وب‌سایت و یا خود بانک مراجعه و همچنین می‌توانند از “https://w ww.cyberpolice.ir/links وبگاه پلیس فتا برای ورود به اینترنت بانک استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..