افزایش ۱۵۵ درصدی دادرسی الکترونیک در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۴۵۳ دادرسی الکترونیک در استان انجام گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در بازدید از زندان اردکان گفت: حضور مسئولان قضایی و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان می‌تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، در گره گشایی مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی نیز اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به رشد ۲۹۵ درصدی بازدید قضات از زندان‌های استان یزد افزود: در ۹ ماه سال گذشته، تعداد ۸۱ بازدید از سوی قضات در رابطه با پرونده‌های زندانی دار اردکان صورت گرفت که این تعداد بازدید در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۲۹۵ درصدی، به ۳۲۰ مورد رسیده است.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش اقامت کمتر از ۱۰ روز زندانیان متهم در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال، شاخص آزادی زندانیان متهم با اقامت کمتر از ۱۰ روز نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

 

وی در رابطه با شاخص‌های دادرسی الکترونیک اظهار داشت: تعداد ۴۵۳ دادرسی الکترونیک در ۹ ماهه سال جاری انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۵۵ درصد رشد داشته و همچنین تعداد ۶۵۷ مورد اعزام به مراجع قضایی صورت پذیرفته که این تعداد نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

دهشیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا آخر آذرماه، در شاخص نظارت تحت سامانه‌های الکترونیک رشد ۱۶۰ درصدی به ثبت رسیده است.

 

وی بیان داشت: شاخص ورودی زندانیان مواد مخدر با میزان اندک در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..