استاندار یزد:

اقتصاد استان نیازمند آسیب‌شناسی و ریل‌گذاری در تراز دولت سیزدهم است

استاندار یزد بر ضرورت آسیب‌شناسی گذشته اقتصادی استان و تغییر ریل‌گذاری با نگاه به افق‌های جدید و در تراز دولت سیزدهم تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، به موضوعات و اولویت‌های در حال پیگیری در حوزه مباحث اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مورد اهتمام استان،آسیب شناسی گذشته‌ی اقتصادی استان و تغییر ریل جدی به سمت اقتصاد دانش بنیان و عرصه‌های جدید در بخش‌های مرتبط با تولید و اقتصاد است.

وی با بیان این که استان با نگاه به افق‌های جدید و در تراز دولت سیزدهم حرکت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر الزام مدیران اقتصادی به استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و نخبگانِ این بخش، برای حل مشکلات موجود و پیشبرد برنامه‌های این حوزه، شخصاً با جدیت پیگیر مسائل این حوزه هستم.

استاندار در ادامه خطاب به مدیران و مسئولین استانی، گفت: باید خود را از ابتلا به روزمرگی و آسیب‌های آن مصون داریم و یک روند و حرکت تحولی، جهشی و نو را در استان رقم بزنیم.

فاطمی با بیان این که باید وضعیت استان را با نقطه مطلوب متصور برای آن مقایسه کنیم، اظهار کرد: تاکنون کارها و فعالیت‌های متعددی در حوزه اقتصادی انجام شده، اما کارهای انجام نشده زیادی در استان وجود دارد که انجام آن‌ها با افزایش کمی جلسات رقم نمی‌خورد بلکه باید بررسی کرد که مصوبات و تسهیلات ارائه شده ناظر بر کدام بند اقتصاد مقاومتی و تبصره سند آمایش هستند و نقش آن در تکمیل پازل اقتصادی استان و رویکردهای جدید چیست؟

وی در ادامه به تاکید رئیس جمهور بر آسیب‌شناسی مسائل واحدهای راکد، دچار مشکل و نیمه فعال در بازه زمانی دو ماهه اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید مسائل و مشکلات قابل حل و غیر قابل حل در استان احصاء شود تا مسائل قابل حل در استان، درون استان پیگیری و در مقابل، مسائل غیر قابل حل در استان جهت طرح و رسیدگی در جلسه‌ای در سطح دولت، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش یکی از اصلی‌ترین رویکردهای فرمانداران در شهرستان‌ها را مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفع موانع تولید دانست و از ارائه نقش ویژه به فرمانداران در حوزه مسائل اقتصادی، جهت ایجاد تغییر و تحول اقتصادی بسیار مثبت در داخل شهرستان‌ها خبر داد.

وی از انتقال حساب بانکی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به داخل استان به عنوان یکی از مسائل مورد پیگیری استان و از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد یادکرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، وزیر اقتصاد قول پیگیری و اجرای این مهم، ظرف یک ماه آینده را دادند. از طرفی با توجه به اینکه این موضوع از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی پیگیری و بررسی نسبتِ مصارف به منابع بانک‌ها و تشکیل کارگروه نظارتی جهت بررسی درصد اجرای مصوبات در حوزه ارائه تسهیلات، رفع موانع احتمالی موجود و ارائه تذکر و برخورد جدی به بانک عامل در صورت کوتاهی در امور را از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی استان عنوان کرد.

فاطمی با بیان این که رسالت اصلی دولت هدایت، حمایت و نظارت بر طرح‌های این حوزه است، بر انجام کارهای اقناعی، ترویجی و آموزش در حوزه‌های سواد بازرگانی و سواد تولید جهت تغییر ریل اقتصادی و حرکت مضاعف و روبه جلو در این حوزه تاکید کرد.

استاندار در پایان با بیان اینکه باید برنامه کلان حوزه مسائل اقتصادی مبتنی بر سند آمایش تهیه شود، اظهار کرد: شرط لازم برای تغییر رویکرد، صرفاً بسنده کردن به نظرات مدیران و کارشناسان دولتی نیست بلکه باید حلقه مشورتی گستره تر شده و از نظرات نخبگان و افراد صاحب نظر در خصوص مسائل این حوزه استفاده شود که این مهم یکی از برنامه‌های جدی ما در این مدت بوده به طوری که تاکنون قریب ۱۲۰ جلسه با صاحب نظران بخش‌های مختلف برگزار و نظرات آن‌ها دریافت شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..