تلاش برای صد درصدی شدن تزریق نوبت سوم واکسن

استاندار یزد: آمار دریافت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۸ سال استان قانع کننده نیست.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه آمار ۲۸ درصدی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۸ سال استان یزد قانع کننده نیست، افزود: باید همگان تلاش کنند تا دریافت دز سوم در جامعه صد درصدی و مراجعه برای تزریق دز سوم بیشتر شود.

فاطمی با ابراز نگرانی از شیوع سویه امیکرون در کشور گفت: جدی گرفتن دستورالعمل‌ها، افزایش روند واکسیناسیون راه مقابله با سویه جدید است و در این راستا طرح شهید سلیمانی می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا از مرگ ۲۳۰ نفر در پاییز امسال بر اثر بیماری کرونا خبرداد.

خطیبی گفت: در هفته گذشته روند افزایش تعداد فوتی‌های کرونا را شاهد بودیم ، ۱۶ نفر بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند که اغلب این فوتی ها، افراد بالای ۱۸ سال بوده اند که یا واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و یا نسبت به نوبت‌های بعدی اقدام نکرده اند.

خطیبی افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان هستیم و این موضوع با توجه به سویه جدید کرونا، نگران کننده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دز دوم کرونا را تزریق و تاکنون ۲۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..