در همایشی در شهرستان ابرکوه مطرح شد؛

طنین زنگ خطر نابودی راه‌های استان یزد/ایران بازنده رقابت تکنولوژی حوزه حمل و نقل

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با کمبود اعتبارات برای حفظ و نگهداری راه‌ها، زنگ خطر نابودی آن‌ها در استان به صدا درآمده لذا اولویت این اداره کل تعمیر و نگهداری نقاط حادثه‌خیز و ایمنی جاده‌هاست.

«حامد معتمدی» در همایش راهداری، حمل‌ و نقل جاده‌ای و رانندگان شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: اولویت ما در استان دیگر ساخت راه نیست و با توجه به خطر از بین رفتن راه‌ها، بعد از این هزینه‌ها، صرف نگهداری و ایمنی جاده‌ها می‌شود.

وی افزود: زنگ خطر بعدی در حوزه حمل‌ و نقل، همراه نبودن با تکنولوژی روز دنیا در جهت هوشمندسازی و الکترونیکی سیستم‌ها و خودروهاست که در وضعیت فعلی اگر درب‌های مملکت باز شود و قرار به رقابت با کشورهای دیگر باشد، ما بازنده هستیم.

معتمدی تصریح کرد: ما در حال حاضر محصور بوده و با خودمان رقابت می‌کنیم و چون ما جزء استان‌های حمل‌ و نقلی هستیم، باید نیم‌نگاهی به آینده داشته باشیم و ببینیم که شکل حمل‌ و نقل در دنیا در حال تغییر است بنابراین باید در بحث هوشمندسازی، هوش مصنوعی و خودکار کردن خودروها از هم‌اکنون باید سرمایه‌گذاری کنیم تا دنیا عقب نمانیم.

«خلیل زارع» رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه نیز از رتبه دوم تشکل صنفی حمل‌ و نقل ابرکوه در سطح استان خبر داد و گفت: ابرکوه در حوزه آماری با داشتن یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل‌ و نقل و داشتن دو هزار و ۴۰۰ راننده در جایگاه دوم استان قرار دارد.

وی با بیان این که سالانه دو میلیون تن بار توسط رانندگان و کامیون‌داران ابرکوه جا به جا می‌شود، ابراز کرد: ابرکوه دارای ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۵ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی به ارزش ریالی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و این سرمایه بسیار بزرگی است که دولت طی سالیان گذشته هزینه کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است.

زارع تصریح کرد: بزرگ‌ترین تهدید برای این سرمایه، حمل بار اضافه تناژ و غیر استاندار است که موجب تخریب راه‌ها می‌شود لذا از مسئولان مربوطه و پلیس‌ راه تقاضا داریم بیش‌ از پیش به این موضوع مهم بپردازند تا سرمایه‌های عظیم این شهر، نابود نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبار و بودجه تخصیصی برای نگهداری راه‌ها بسیار ناچیز بوده و پاسخگو نیست اما با مشارکت رانندگان، تشکل‌ها و انجمن‌ها، مسئولین مربوطه و مردم می‌توانیم با داشته‌های حداقلی بخشی از راه‌ها را حفظ کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..