آغاز کف‌سازی و بدنه‌سازی محورهای بافت تاریخی یزد

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد اعلام کرد: طرح کف سازی و بدنه سازی محورهای منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با هدف ساماندهی ارتقا سیما و منظر شهری با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال طی چند فاز اجرایی می‌شود.

«علیرضا نقوی» با بیان اینکه این طرح افزایش سطح کیفی و کمی، حفظ بناهای تاریخی و ارتقا سطح کیفیت کالبدی را در پی داشته و به پیرایش شهری نیز کمک خواهد کرد، افزود: بافت‌های تاریخی نیازمند رویکردها و سیاست‌های مداخله ویژه هستند.

وی افزود: این‌گونه بافت‌ها هم‌زمان با حفظ هویت و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شهر باید شاخص‌ها و کیفیت‌های زندگی را برای ساکنان خود فراهم آورد تا توأمان با ارتقا در همه ابعاد بازآفرینی ازجمله کالبدی، اجتماعی و اقتصادی، در جریان رشد و توسعه شهر نیز قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری ناحیه تاریخی یزد، نقوی این طرح را بستر مناسبی برای توسعه مسیرهای گردشگری ارزیابی و عنوان کرد: با ساماندهی منظر شهری منطقه بافت تاریخی، فرصتی جدید به فضاهای گردشگری یزد اضافه و رویکرد زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به‌عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی آغاز می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..