نخستین پارک بانوان در بافق ایجاد می‌شود

به گزارش یزدی نیوزشهرداربافق ایجاد فضایی امن، سالم، مفرح، زیبا و راحت برای تفریح و فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری بانوان را مهم برشمرد و گفت: اولین پارک بانوان در بهترین مکان شهر بافق احداث می‌شود.

سید‌علی نوروززاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بافق اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص پارک بانوان و مشکلات افزایش محدوده توسعه پارک در حین ساخت،  طرح توسعه آن نیز همزمان با طرح اولیه در حال اجرا  و افزوده شدن است.

شهردار بافق تصریح کرد: این پارک به مساحت بالغ بر  شش هزار متر مربع در مجاورت پارک بهارستان  در حال ساخت است و طرح توسعه آن نیز به صورت همزمان  در دست اجراست.

وی گفت: در این پارک امکاناتی از قبیل مسیر دوچرخه‌سواری و اسکیت بانوان، آلاچیق، سکوهای استراحت، مسیر دائمی عبور آب، زمین بازی چند منظوره، اتاق استراحت مادر و کودک، رختکن، مجموعه بازی کودکان، زمین  ورزش‌های ساحلی و سرویس بهداشتی ساخته و آماده شده است.

شهردار بافق به مشکلات معلولین اشاره کرد و افزود: در پارک بانوان فضاهای مناسب برای عبور و مرور و همچنین بازی و استراحت این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت پارک بانوان بافق، سعی شده حتی الامکان  از سبک معماری سنتی شهر بافق برای  دیوارها و بدنه‌سازی استفاده شود، گفت: هزینه خرید زمین و عملیات اجرایی ساخت پارک و تامین فضای سبز آن تاکنون بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای پروژه بیش از ۱۷ میلیارد ریال در پروژه هزینه شود.

نوروززاده همچنین نگاه جدی به مقوله ورزش در سلامت جامعه به ویژه مادران که مربیان واقعی و تربیت‌کننده نسل آینده کشور هستند را یک اصل ضروری خواند و افزود: از این رو نگاه ویژه به حوزه بانوان و برطرف کردن مشکلات آنان زمینه‌‌ساز رشد و اعتلای بیش از پیش فرهنگ جامعه است.

وی ادامه داد: شهرداری بافق با توجه به جایگاه زنان در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، فعالیت در فضایی امن، سالم، مفرح، زیبا و راحت را برای تفریح  و فعالیت‌های فرهنگی، هنری این قشر جامعه مورد توجه ویژه قرار داده است.

شهردار بافق ایجاد پارک بانوان را مکانی تاثیرگذار بر تقویت روحیه و ایجاد نشاط و شادابی در بانوان دانست و عنوان کرد: در این مجموعه بانوان می‌توانند با راحتی، آسایش و آرامش کامل، به ورزشها و فعالیت‌های مفرح بپردازند.

شهردار بافق با بیان اینکه  اعتقادات دینی، فرهنگ، عادات، رسوم و خواسته‌های جامعه ما، انتظار ویژه‌ای از زنان دارد خاطر‌نشان کرد: وجود فضاهای ویژه بانوان، دارای کارکرد اجتماعی و مفید ارزیابی می‌شود که پارک بانوان بافق نیز یکی ازاین مکانها است.

بخش نظردهی بسته شده است..