استاندار:

معرفی استان یزد به عنوان قطب نوآوری و بهره وری کشور

استاندار یزد : استان یزد را به عنوان قطب نوآوری و بهره وری کشور معرفی می‌کنیم و این مسئله اهمیت آموزش و پرورش و شرکت‌های دانش بنیان دوچندان می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز،فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر تهیه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با برش استانی و شهرستانی افزود: تمام دستور کار‌هایی هم که در شورای آموزش و پرورش مطرح می شود با این نگاه باشد.

وی گفت: ایجاد دفتر همکاری‌ بین پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش و هم افزایی از برنامه های پیش رو در استان است.

وی گفت: استان یزد را به عنوان قطب نوآوری و بهره وری کشور معرفی می‌کنیم و این مسئله اهمیت آموزش و پرورش و شرکت‌های دانش بنیان و نقش آفرینی آن‌ها را دوچندان می‌کند.

استاندار عنوان کرد: باید از تجارب افراد با تجربه در آموزش و پرورش و همچنین از ظرفیت دانشجو معلمان استفاده کرد و رویکرد‌های جدید حول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی گفت: در آموزش و پرورش باید نگاه نوآورانه داشته باشیم و هر مصوبه بخشی از راهبرد سند تحول بنیادین را پوشش دهد و لازمه ان تهیه برش استانی و شهرستانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش هم استان گفت: شورای آموزش و پرورش به سمت و سویی می‌رود که مصوبه جامانده نداشته باشد و تلاش می‌شود کلیه مصوبات شورا اجرایی شود.

موحدی فرد گفت: اشنایی دانش اموزان با برنامه نویسی کامپیوتر در سراسر استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

بررسی طرح آموزش برنامه نویسی ویژه کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات ابتکاری و نوآوری دانش آموزی و اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل از مباحث و موضوعات دیگر این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..